Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт для захисту боржників від колекторів (№ 4241). За проголосували 355 депутатів.
«Законопроєкт забороняє нічні дзвінки, дзвінки роботодавцю, сусідам, родичам, поширення персональних даних. Надає Національному банку ефективні повноваження щодо захисту прав людей», — наголосив глава парламентського комітету з питань фінансів Данило Гетманцев, коментуючи проєкт.
Якщо цей закон ухвалять, банки та фінансові компанії будуть зобов’язані інформувати клієнтів про залучення колекторів у разі простроченої заборгованості.
Окремо фінустанови повинні встановити вимоги до взаємодії з клієнтом у разі боргу. Це можуть бути особисті або телефонні переговори, відправка текстових або голосових повідомлень або ж надсилання листів за місцем проживання чи місцем роботи боржника.
Під час першої взаємодії з боржником колектори мають представитися, вказавши найменування колекторської компанії, ПІБ представника, причину звернення і розмір заборгованості. Крім того, на вимогу споживача вони мають надати підтверджувальні документи протягом семи робочих днів.
Фінустанови будуть зобов’язані розірвати договір з колекторською компанією в односторонньому порядку в разі виключення цієї компанії з реєстру або ж порушення нею вимог щодо етичної поведінки, якщо такі відбулися двічі або частіше протягом року.
Згідно з законопроєктом, нагляд за колекторськими компаніями здійснюватиме Національний банк. Фінустанови повинні будуть повідомляти НБУ про укладення договору з колекторською компанією.
- Нацбанк зобовʼязав фінансові установи вносити до договорів розширений опис фінпослуг і заборонив прописувати умови дрібним шрифтом. Ідеться про вимоги до договорів про споживчий кредит, вклад (депозит), а також про відкриття та ведення поточного рахунку.