Бренд Dr. Martens став популярнішим за час пандемії коронавірусу. Виробник іконічного взуття вперше потрапить на фондову біржу Британії

Автор:
Дмитро Мирончук
Дата:
Бренд Dr. Martens став популярнішим за час пандемії коронавірусу. Виробник іконічного взуття вперше потрапить на фондову біржу Британії

Iván Niño / Flickr

Компанія Dr. Martens, що в 1960-ті почала випускати робітниче взуття у Великій Британії, вперше потрапить на Лондонську фондову біржу. Протягом шестидесяти років виробник черевиків, які стали популярними серед низки молодіжних субкультур — від скінхедів і панк-рокерів до гранжерів і рейверів — врешті досягла капіталізації в £4 млрд.

Про це повідомляє Financial Times.

Компанія готується потрапити на один з найбільших європейських фондових ринків після низки невдач і періоду збитків, що поставили її на межу банкрутства близько двадцяти років тому.

Бренд Dr. Martens, яким протягом десятків років володіла британська сімейна компанія Griggs, врешті був проданий у 2014 році за £300 млн.

Новий власник — компанія Permira — отримав більшу частину акцій Dr. Martens, і в 2020 році, під час пандемії, суттєво збільшив продажі. Так, в період з травня по грудень доходи з продажу взуття зросли на 48% та склали £672 млн. Для порівняння, в 2014 році доходи були вдвічі нижчими.

raysnaps / Flickr

До цього року Permira переживала збитки через скарги на якість черевиків, хоча компанія зазначає, що постачальники шкіри та інших матеріалів протягом останніх двадцяти років не змінювалися. Раніше Dr. Martens пропонувала пожиттєву гарантію на своє взуття, проте три роки тому від цього відмовилися через падіння попиту.

Нині власники планують розширити продажі в Китаї та США. Торік у Китаї Dr. Martens брав один покупець із тисячі, в той час як у США продажі були в 12 разів вищими. Для порівняння, рівень продажів у Британії складав 31 купівлю на тисячу людей.

Однак консультанти Dr. Martens застерігають, що нова мода на масивні черевики, що понад пів століття тому купували британські післявоєнні робітники та робітниці, може не протриматися довго. Бренд набирає та втрачає популярність протягом усього часу свого існування.

  • Facebook, Google, Apple і Amazon виграли від пандемії коронавірусу. Капіталізація чотирьох компаній-гігантів, попри пандемію коронавірусу, збільшилася на $230 мільярдів. Одна з причин такого успіху — локдауни в усьому світі, які збільшили попит на онлайн-послуги.
  • Після звістки про нові кроки в розробці вакцини від коронавірусу у листопаді 2020 року, на 20% впала ціна акцій Zoom, а Netflix обвалився на 9% — ці компанії в перші місяці пандемії значно збагатилися. Також після звістки про готовність вакцин подешевшали компанії, що займаються доставкою їжі та продуктів.