Верховна Рада ухвалила законопроєкт «Про внутрішній водний транспорт». За проголосували 276 народних депутатів. У Міністерстві інфраструктури та Офісі президента це назвали історичним рішенням та стартом реформи річкових перевезень.
Завдяки закону планують відродити річкові перевезення. Один з авторів законопроєкту, нардеп «Слуги народу» Артем Ковальов заявив, що ця галузь не мала базового закону, що призвело до занепаду річкової інфраструктури, яка, за його словами, зношена на 75%. Закон охопить і регулюватиме всі сфери діяльності водного транспорту — питання держрегулювання, річкової інфраструктури, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій зазначив, що новий закон дозволить збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік із економічним ефектом для держави до 13—16 млрд грн щороку, а також покращити конкуренцію на ринку та збільшити інвестиції.
Крім того, за його словами, новий закон дозволить:
- перевести частину вантажу з автошляхів на річку, а відтак значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Для прикладу, 1 млн тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн протягом чотирьох років;
- використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну;
- створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі;
- забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, у тому числі міжнародних;
- стимулювати суднобудування та відновлення українських підприємств;
- лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, та стимулювати міжнародну торгівлю;
- спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів.
«РБК-Україна» зазначає, що закон набере чинності з 1 січня 2022 року. Однак деякі його статті — лише через три роки з дня опублікування документа.