Комітет виборців попередив про загрозу зриву агітаційної кампанії на місцевих виборах через помилку в Виборчому кодексі

Автор:
Катерина Кадакова
Дата:

У Виборчому кодексі знайшли помилку, яка може зірвати агітаційну кампанію на місцевих виборах в Україні.

Про це заявив голова Комітету виборців України Олексій Кошель, повідомляє Укрінформ.

«15 вересня у нас зʼявляться перші кандидати на місцевих виборах, які не зможуть вести повноцінну агітаційну кампанію. Причина цьому лише одна — це груба помилка, яка була закладена у Виборчому кодексі. Законодавець просто переплутав неоподатковуваний мінімум, який на сьогодні становить 17 грн, і прожитковий мінімум, який становить 2 189 грн. Ми опинилися в ситуації, коли кандидат не може витрачати на агітацію більш ніж 1 грн 2 коп», — пояснив він, уточнивши, що йдеться про частину 6 статті 57 Виборчого кодексу, згідно з якою вартість агітаційних матеріалів не має перевищувати 6% неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

На думку Кошеля, це може призвести до того, що агітаційна кампанія піде в «тінь», коли агітація буде проводитися за рахунок різноманітних благодійних фондів, які юридично не матимуть жодного стосунку до кандидата, або що більшість форм виборчої агітації кандидати та політичні партії не зможуть реалізувати, оскільки все, що буде дорожчим за 1 грн 2 коп, вважатиметься підкупом.

«Ми закликаємо парламент уже наступного сесійного тижня прийняти технічні зміни до Виборчого кодексу, виправити свої власні помилки й дозволити кандидатам без «тіні», повноцінно, нормально проводити виборчу агітацію. Тому що поза межі закону ми можемо поставити досить велику категорію учасників виборчого процесу», — наголосив він.

Окрім цього у КВУ запропонували обмежити вартість агітаційних матеріалів, до яких належать плакати, листівки, календарі, блокноти, ручки, запальнички, сірники, бейджі, USB-флешки, футболки, парасольки та шарфи, сумою в 15—20 грн.

«Застерігаємо парламент цю суму підвищувати до 63 грн, як пропонувалося раніше в змінах до Виборчого кодексу, тому що тоді можна навіть легалізувати форми підкупу. Тобто ті ж самі флешки із символікою партії чи кандидата для когось із виборців будуть просто агітаційним матеріалом, а для когось — матеріальною вигодою. І тому варто зробити певну прийнятну вартість агітаційних матеріалів», — додав Кошель.

  • 15 липня Верховна Рада 326 голосами ухвалила постанову № 3809, якою призначила місцеві вибори на 25 жовтня 2020 року.
  • 5 вересня офіційно стартувала виборча кампанія в рамках місцевих виборів.
  • Окружний адміністративний суд Києва вже попросили скасувати проведення місцевих виборів.