У США вчені виявили суперчорну рибу. Вона поглинає майже 100% світла

Олег Панфілович

Міжнародна команда вчених із різних університетів США та Великої Британії виявила на дні Мексиканської затоки риб із забарвленням, завдяки якому їхнє тіло відбиває лише 0,044% світла, що на них попадає.

Про це повідомляє The Wired.

Учені на чолі з Александром Девісом з Університету Дюка за допомогою відбивання світлових хвиль вивчили, як на клітинному рівні досягається максимально можлива чорнота таких риб. У результаті дослідники виявили принаймні 16 видів риб із рекордно низьким коефіцієнтом відбиття. Вони поглинають понад 99,95% світла. Найчорнішими виявилися вудильники з роду Oneirodes (0,044% відбитого світла). Зазначається, що зі штучних матеріалів з цим видом риб може позмагатися тільки субстанція з вертикально орієнтованих нанотрубок Vantablack (вона поглинає 99,965% світла). Звичайний аркуш чорного паперу відбиває до 10% світла, чорне вугілля — близько 4%.

Як пояснили вчені, суперчорний колір у таких риб забезпечують клітини, які містять пігмент меланін. Ці клітини мають витягнуту форму і розташовані дуже щільним шаром близько до поверхні шкіри. «По суті, ці риби створили надефективну надтонку світлову пастку», — заявила один з авторів дослідження, зоолог зі Смітсонівського національного музею природної історії Карен Осборн.

Як пояснили зоологи, для глибоководних риб чорний колір служить засобом маскування — чим чорніша риба, тим важче її помітити хижакові або здобичі.