Вчені спостерігали за зіркою, а вона несподівано зникла. Астрономи висувають дві теорії, чому це сталося

Олег Панфілович

Hubble Space Telescope

Вчені з Трініті-коледжу в Ірландії виявили, що масивна зірка, за якою спостерігали астрономи, зникла.

Про це повідомляє BBC.

«Ми були здивовані, коли дізналися, що зірка зникла! Було б дуже незвично, щоб така масивна зірка зникала без яскравого вибуху наднової», — заявив аспірант Ендрю Аллан.

З 2001 по 2011 роки різні групи астрономів вивчали масивну зірку, яка у 2,5 млн разів яскравіша за Сонце і розташована в галактиці Кінман, що за 75 мільйонів світлових років від Землі. Вивчаючи її, астрономи дійшли висновку, що зірка знаходиться на пізній стадії еволюції. Галактика Кінман занадто далеко, щоб побачити її окремі зірки, але астрономи можуть розрізняти їх за різними ознаками.

Більш ранні спостереження вказують, що зірка переживала гігантські спалахи. Вважається, що вони припинилися після 2011 року.

Зараз у фахівців дві основні версії того, що сталося. Перша — трапився спалах, який зробив зірку менш яскравою, і за космічним пилом її не видно. Друга — зірка перетворилася на чорну діру без спалаху наднової. Якщо підтвердиться друга версія, вченим доведеться переглянути усі знання щодо того, як зʼявляються і зникають масивні зірки.

• Раніше вчені вперше зафіксували спалах світла під час зіткнення двох чорних дір, що раніше вважалося неможливим. Сила тяжіння чорних дір настільки сильна, що не дозволяє залишити її будь-яким обʼєктам, навіть тим, які рухаються зі швидкістю світла, тобто і самому світлу.
  • Наприкінці минулого року китайські вчені виявили гігантську чорну діру. Вона настільки масивна, що взагалі не мала б існувати.
  • Перед цим фахівці американської обсерваторії LIGO та італійського Virgo зафіксували гравітаційні хвилі, сигнал яких могла породити нейтронна зірка, яку поглинає чорна діра.