Генетики зʼясували дату старту пандемії коронавірусу. Вона почалася за кілька місяців до заяви ВООЗ

Ангеліна Шеремет

Новий генетичний аналіз вірусу, що викликає COVID-19, показує, що він циркулював серед людей з кінця минулого року і дуже швидко поширився після першого зараження. Про це йдеться у дослідженні британських і французьких науковців.

Генетики дійшли висновку, що пандемія коронавірусу почалася десь у проміжку між 6 жовтня і 11 грудня 2019 року. Всесвітня організація охорони здоровʼя оголосила пандемію COVID-19 лише 11 березня 2020 року.

Британські дослідники вивчили мутації у вірусі та виявили докази його швидкого поширення, але немає доказів того, що вірус легше передається або з більшою ймовірністю провокує важкі симптоми.

«Вірус змінюється, але це само по собі не означає, що він стає гіршим», — сказав дослідник генетики Франсуа Балу.

Науковці проаналізували зразки, які взяли в різний час у різних місцях, та зʼясували, що вірус вперше заразив людей в кінці минулого року. «Отже, це виключає будь-яке припущення, згідно з яким SARS-CoV-2 циркулював задовго до того, як його ідентифікували. У такому випадку коронавірус заразив би вже значну частину населення», — зазначає генетик.

За його словами, це погана новина, адже деякі медики сподівалися, що вірус циркулює протягом багатьох місяців і, можливо, заразив набагато більше людей, ніж повідомлялось. Лікарі вважали, що деякі групи населення вже можуть мати імунітет.

Численні дослідження показали, що новий коронавірус виник від кажана, але він заразив також іншу тварину, перш ніж заразити людину.

Учені також знайшли генетичні докази того, що вірус заражав людей в Європі, США та інших країнах за тижні або навіть місяці до того, як в лютому там були зареєстровані перші випадки.

«Іншими словами, знайти нульового пацієнта в будь-якій країні буде неможливо, оскільки їх було багато», — пояснив Балу.

• Китайські журналісти назвали першу людину з коронавірусом в Ухані — це була жінка, яка продавала креветки на ринку морепродуктів «Хуанань».
  • Китайські науковці показали, як 9 людей захворіли на коронавірус через кондиціонер у ресторані.