Журнал Nature назвав кращих учених цього року. У список несподівано потрапила Грета Тунберг

Ольга Березюк

Венді Роджерс

Macquarie University

Журнал Nature визначив десятку вчених року — людей, які зробили важливі відкриття і внесок у науку. Також до списку увійшли популяризатори науки й активісти.

Повний список журналу виглядає так:

Фізик з Бразилії Рікардо Гальвау, який представив звіт про зникнення лісів у долині Амазонки. Його дослідження викликали гнів президента країни, який звинуватив учених у тому, що вони брешуть. Ученого навіть звільняли з університету, але зараз він повернувся до роботи.

Астрофізик з Канади Вікторія Каспі, яка досліджує швидкі радіосплески.

Нейролог із США Ненад Сестан, якому разом із колегами вдалося підтримувати життя мозку свиней до 36 годин після їхньої смерті.

Еколог з Аргентини Сандра Діас, координатор роботи 145 експертів з 50 країн, результатом їхньої праці став масштабний звіт про біорізноманіття.

Мікробіолог з Демократичної Республіки Конго Жан-Жак Муембе Тамфем, дослідник хвороби, викликаної вірусом Ебола.

Палеоантрополог зі США Йоханнес Хайле-Селассіє, який виявив новий, добре збережений череп анамського австралопітека.

Спеціаліст з етики Венді Роджерс з Австралії, керівник міжнародної групи, яка бореться проти порушень при трансплантації органів у Китаї.

Імунолог з Китаю Хункуй Ден, який довів безпеку CRISPR-редагування в терапії ВІЛ.

Фізик зі США Джон Мартініс, керівник лабораторії Google з розробки квантових компʼютерів.

Екоактивістка зі Швеції Грета Тунберг, яка привертає увагу до проблем зміни клімату. Нещодавно вона стала людиною року за версією Time.