Університет Південної Данії: Не треба стукати по бляшанці з пивом, щоб воно не пінилось

Ангеліна Шеремет

Існує думка, що постукування по банці здатне запобігти тому, що пиво може пінитись, коли його відкривають. Але дослідники з Університету Південної Данії зʼясували, що це марна трата часу: постукування по банці з пивом не має абсолютно ніякого значення для того, чи буде воно «шипіти».

Існує теоретичне обґрунтування того, чому постукування по банці здатне запобігти надмірному «шипінню». На внутрішній поверхні банки при струшуванні утворюються бульбашки вуглекислого газу. Коли банку відкривають, тиск у ній падає, бульбашки збільшуються і піднімаються на поверхню разом із пивом. Прихильники цієї теорії вважають, що постукування змушує бульбашки зміститися зі стінок до верхньої частини банки, де вони не будуть виштовхувати пиво при відкритті бляшанки.

«Будучи науковцем, я завжди хотіла знати, чи справді це працює», — розповіла дослідниця з Університету Південної Данії в Оденсе.

Вона і її колеги звернулися в компанію Carlsberg по пиво для проведення експериментів. Компанія надала понад 1 000 бляшаноу пива обʼємом 0,33 літра, але не брала участі в проведенні досліджень та аналізі їхніх результатів.

Половину бляшанок помістили на спеціальний стенд, який протягом двох хвилин імітував струс, порівнюваний з тим, що створюється при транспортуванні пива на велосипеді. Потім кожну групу розділили ще на дві частини: по половині бляшанок, перш ніж відкривати, тричі постукали.

Дослідник, який розкривав бляшанку, не знав, трясли чи стукали по ній. Бляшанки зважували до і після відкриття. Це було необхідно для того, щоб зрозуміти, скільки пива витекло.

З банок після того, як їх потрясли, при відкритті в середньому виливалося близько 3,45 грама пива, а з тих, що перебували в «спокої» — 0,51 грама. Разом з тим, вважають науковці, постукування по банці істотно не вплинуло на те, скільки пива з неї витекло.

«Це говорить про те, що постукування по пивних бляшанках, які трясли, не допомагає бульбашкам піднятися нагору. Повʼязано це може бути з тим, що пиво містить білки ячменю, які стабілізують бульбашки, створюючи пінну шапку при наливанні напою в стакан. Присутність цих білків може не давати бульбашкам підійматися до верхньої частини банки», — пояснили дослідники.