Кабінет міністрів України затвердив проєкт змін до всіх законів, де трудова книжка була основним документом про трудову діяльність людини. Залишилось проголосувати у Верховній Раді. Про це міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов повідомив у Facebook.
«Паперова трудова книжка стане електронною. Архаїчний документ вже не «лежатиме» за основним місцем роботи», — заявив Милованов.
Міністр розповів про зміни, які пропонуються. Отже, тепер трудова книжка:
- при прийомі на роботу — необов’язкова (за бажанням працівника);
- при звільненні — видається (якщо була при прийомі на роботу).
Уся необхідна інформація, яку раніше записували до трудової книжки, буде в електронній формі в Державному реєстрі загальнообовʼязкового державного соціального страхування, який формує та веде Пенсійний фонд.
В окремих випадках копія наказу про звільнення буде підтвердженням про трудову діяльність працівника, зокрема:
- у разі поновлення на роботі, коли необхідна зміна формулювання причин звільнення.
- трудовий спір — порушення свого права (у тримісячний термін);
- у випадку незаконного засудження. Для уникнення упередженості роботодавця щодо працівника в момент гортання трудової книжки через запис про судимість.
Міністр уряду Дмитро Дубілет також повідомив, що уряд ухвалив постанову, яка дозволяє отримувати електронні сервіси пенсійного фонду (наприклад довідки) не тільки за допомогою цифрового підпису, але й за допомогою BankID.
«Цифровий підпис досі має низьке розповсюдження серед українців. а інтернет-банками ПриватБанку, monobank та інших банків-учасників користуються багато хто», — додав він.
- Кабмін готує запуск електронних довіреностей для зручності громадян.
- Мінфін запустив проєкт «Е-контракт». Він має впорядкувати процедуру укладання договорів.
- 30 липня президент Володимир Зеленський підписав указ про цифрові послуги. Він передбачає електронні вибори і перепис населення. Серед іншого указ передбачає аудит усіх державних реєстрів в Україні, а також створення єдиного вебпорталу електронних послуг.