Інтернет-ресурси, які поширюють дезінформацію, щорічно заробляють на цьому $235 млн, йдеться у доповіді міжнародної організації The Global Disinformation Index (GDI).
«Згідно з нашою базою даних про щонайменше 20 тисяч дезінформаційних сайтів, [яким] щорічно виплачується чверть мільярда доларів», — йдеться у доповіді. Зазначають, що фінансують їх рекламні агентства, які працюють на відомі бренди, як-от Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax тощо.
Дослідники підкреслюють, що бренди не замислюються над тим, кому вони платять за інтернет-рекламу, а керівництво компаній-замовників зазвичай не інформують про те, на яких сайтах може зʼявитися їхня реклама. Це відбувається тому, що переважна частина онлайн-реклами зараз розміщується за допомогою програмних засобів. «Щоразу, коли ми завантажуємо вебсторінку, відбувається миттєвий аукціон, щоб продати рекламне місце за найвищою ціною», — йдеться в доповіді.
Дослідження базуються на вибірці з понад 1 700 відомих дезінформаційних доменів. За оцінками спеціалістів, технологічний гігант Google обслуговує 70% дезінформаційних сайтів, забезпечуючи 37% їхнього доходу. AppNexus обслуговує 8% майданчиків дезінформації й забезпечує 25% доходу. Серед інших великих гравців на ринку інтернет-послуг, повʼязаних із поширенням дезінформації, — Amazon, Criteo, OpenX, The Rubicon Project і The Trade Desk.
- Facebook видалила 168 облікових записів, 149 сторінок і 79 груп, які поширювали фейки в українському сегменті соцмережі.
- У мережі опублікували відео, де фейковий Цукерберг розповідає про контроль над майбутнім завдяки даним із Facebook.