Дослідження: Сайти, що розповсюджують дезінформацію, щорічно заробляють майже $250 млн

Автор:
Олег Панфілович
Дата:

Інтернет-ресурси, які поширюють дезінформацію, щорічно заробляють на цьому $235 млн, йдеться у доповіді міжнародної організації The Global Disinformation Index (GDI).

«Згідно з нашою базою даних про щонайменше 20 тисяч дезінформаційних сайтів, [яким] щорічно виплачується чверть мільярда доларів», — йдеться у доповіді. Зазначають, що фінансують їх рекламні агентства, які працюють на відомі бренди, як-от Audi, Honda, American Airlines, OfficeMax тощо.

Дослідники підкреслюють, що бренди не замислюються над тим, кому вони платять за інтернет-рекламу, а керівництво компаній-замовників зазвичай не інформують про те, на яких сайтах може зʼявитися їхня реклама. Це відбувається тому, що переважна частина онлайн-реклами зараз розміщується за допомогою програмних засобів. «Щоразу, коли ми завантажуємо вебсторінку, відбувається миттєвий аукціон, щоб продати рекламне місце за найвищою ціною», — йдеться в доповіді.

Дослідження базуються на вибірці з понад 1 700 відомих дезінформаційних доменів. За оцінками спеціалістів, технологічний гігант Google обслуговує 70% дезінформаційних сайтів, забезпечуючи 37% їхнього доходу. AppNexus обслуговує 8% майданчиків дезінформації й забезпечує 25% доходу. Серед інших великих гравців на ринку інтернет-послуг, повʼязаних із поширенням дезінформації, — Amazon, Criteo, OpenX, The Rubicon Project і The Trade Desk.