Британські експерти з кібербезпеки компанії Wandera спростували популярний міф про таємне прослуховування мобільних телефонів корпораціями на кшталт Google чи Facebook, яке нібито відбувається для покращення рекламних налаштувань. Дослідники провели експеримент із чотирма смартфонами й не виявили жодних фактів, які б указували на прослуховування, передає BBC.
Одну пару Samsung (Android) і iPhone (iOS) з відкритими додатками Facebook, Instagram, Chrome, SnapChat, YouTube та Amazon, у яких активували усі дозволи доступу, помістили в аудіокімнату, де протягом 30 хвилин транслювали рекламу їжі для домашніх улюбленців. Другу пару смартфонів з такими ж додатками помістили у звукоізольовану кімнату.
Після цього дослідники заходили з цих смартфонів на різні веб-сторінки, на яких шукали наявність реклами про їжу для котів та собак. Також вони проаналізували витрати акумулятора та передачу даних під час тесту в кімнатах. Експеримент повторювали протягом наступних трьох днів.
Дослідники не знайшли відповідної реклами їжі для домашніх улюбленців на телефонах, що були в аудіокімнаті. Також не побачили жодного сплеску передачі даних чи використання батареї. До того ж результати були схожими на результати телефонів у звукоізольованій кімнаті. Активність додатків була однаково невисокою.
При цьому активність додатків Android була вищою у звукоізольованих кімнатах, а активність додатків на iOS — навпаки, в аудіокімнатах. Наразі спеціалісти з Wandera не знають, з чим це пов’язано, і вважають за необхідне продовжити досліди. Співзасновник і генеральний директор компанії Ельдар Тюві впевнений, що загальний результат дослідження демонструє відсутність жодних секретних передач даних на смартфонах.
«Я підписуюсь своїм ім’ям під цим дослідженням і підтверджую, що ми не знайшли жодних доказів, що все це [прослуховування] відбувалось на смартфонах, які ми тестували. Воно може відбуватися у спосіб, про який ми ще не знаємо — але я б сказав, що це зовсім малоймовірно», — сказав Тюві.
- У кінці березня Єврокомісія оштрафувала компанію Google на €1,49 млрд за порушення антимонопольних правил ЄС.
- У кінці липня Facebook Inc. погодилася виплатити Федеральній торговій комісії США штраф у $5 млрд і поліпшити політику конфіденційності даних у соцмережі, щоб урегулювати тривале федеральне розслідування проти компанії.
- YouTube збирав інформацію про глядачів дитячих каналів. За це Google доведеться сплатити $170 млн штрафу.
- У мережу «злили» 419 млн номерів користувачів Facebook.