У Єгипті під час розкопок археологи знайшли невідомий раніше палац Рамзеса ІІ

Олена Козаченко

Археологічна експедиція з Нью-Йорку, яка працювала на розкопках в Абідосі, знайшла стародавній єгипетський палац на місці королівського храму. Це підтвердили в Міністерстві античності Єгипту. Віднайдена споруда прилягає до храму Рамзеса II. Про це пише Newsweek.

Будівля, яку розкопали науковці, була прикрашена картушем Рамзеса Великого. Археологи вважають, що вони знайшли палацовий зал для урочистих прийомів. Один з доказів — наріжний камінь, на якому було імʼя фараона. Дослідники також розкопали основу храму. Стіни церемоніального залу складені з цегли-сирцю й облицьовані вапняком. Також збереглася основа трону, прикрашена імʼям Рамзеса Великого, і кілька колон з пісковику.

Руїни Абідоса розташовані недалеко від Каїра, в долині Нілу. Ділянка, де велися розкопки, є місцем спочинку багатьох єгипетських правителів.

Професор з Університету Йорка Джоан Флетчер зазначила виданню, що знахідка не безпрецедентна. Наприклад, поховальний храм фараона Рамзеса III в Луксорі теж був доповнений королівським палацом поруч.

Рамзес ІІ Великий — єгипетський фараон. Правив Єгиптом з 1279 до 1213 року (66 років) і мав неабиякий авторитет у підданих. Завоював Палестину і Ліван. Одружився з донькою хеттського царя Хаттусілі III для скріплення мирної угоди. Мав понад 160 дітей від багатьох жінок.

• Археологи єгипетського університету Ель-Мінья виявили в районі Туна-ель-Габаль (300 км від Каїра) некрополь із 40 муміями.
  • У Єгипті знайшли добре збережену гробницю верховного жерця в Саккарі, неподалік Каїра.
  • У Китаї палеонтологи виявили тисячі скамʼянілостей живих істот віком понад півмільярда років. «Улов» виявили в скелях на березі річки Даньшуй у провінції Хубей на півдні країни. Примітивні форми медуз, губок, водоростей, анемонів, хробаків і членистоногих з тонкими щупальцями були поховані в стародавньому підводному зсуві.