Астрономи зафіксували один з найяскравіших спалахів у галактиці

Ольга Матвєєва

Астрономам вдалося зафіксувати один з найяскравіших спалахів. Його джерело — молода зірка JW 566, що розташована на відстані в 1269 світлових років від Землі, у сузірʼї Оріона. Її вік— лише 10 мільйонів років. Про це пише Science Alert.

У листопаді 2016 року вона спалахнула в 10 мільярдів разів яскравіше за Сонце.

«Подія може бути найяскравішою з відомих спалахів, повʼязаних з молодим зоряним обʼєктом, а також першим корональним спалахом, виявленим на субміліметрових довжинах хвиль», — відзначають дослідники.

«Спостереження за спалахами навколо молодих зірок — це нова галузь досліджень, і вона дає нам ключове уявлення про фізичний стан цих систем. Це один із способів, за допомогою яких ми працюємо над тим, щоб відповідати на постійні запитання людей про простір, час і Всесвіт, що оточує нас», — повідомив астроном Стів Марс з Обсерваторії Східної Азії.

HECK

Дослідники вважають, що зірка активно накопичує речовину з диска пилу, що оточує її, і спалах був викликаний порушенням магнітного поля. Команда продовжить стежити за зіркою в межах дослідження перехідних процесів, сподіваючись зафіксувати ще один великий спалах.

• Група астрономів виявила джерело гамма-променів високих енергій поруч із залишками наднової зірки G24.7+0.6. Що саме створює випромінювання, яке розповсюджується у просторі приблизно в сотню світлових років, поки незрозуміло.
  • Астрономи виявили новий клас планет, що містять дуже багато елементів, з яких складаються сапфіри і рубіни. Цілком можливо, що вони можуть виблискувати.