Учені: Комахи можуть зникнути через 100 років, що небезпечно для виживання людства

Олена Мельник

Комахи вимирають і протягом наступних 100 років можуть повністю зникнути, що матиме катастрофічні наслідки для екосистем планети. Про це пише The Guardian за даними глобального наукового огляду.

«Аналіз показав, що більше 40% видів комах скорочується, а третина перебуває під загрозою зникнення. Швидкість вимирання у вісім разів вища, ніж у ссавців, птахів і рептилій. Загальна кількість комах кожен рік зменшується на 2,5%, що дозволяє припустити, що вони можуть зникнути протягом сторіччя», — йдеться у статті.

Відзначається, що комахи — найбільш різноманітні і численні тварини на Землі. Їх кількість у 17 разів вища, ніж людей. Дослідники говорять, що вони «необхідні» для правильного функціонування всіх екосистем — комахи є їжею для інших істот, вони запилюють рослини і переробляють поживні речовини.

Зникнення комах вже спостерігали в Німеччині і Пуерто-Ріко, але в огляді чітко вказується, що криза має глобальний характер.

Згідно з аналізом, опублікованим у журналі Biological Conservation, кількість комах зменшується через інтенсивне ведення сільського господарства, особливо через активне використання пестицидів. Важливими чинниками також є урбанізація і зміна клімату.

«Якщо не зупинити зникнення видів комах, це матиме катастрофічні наслідки як для екосистем планети, так і для виживання людства», — сказав один з авторів дослідження, учений з австралійського Університету Сіднея Франциско Санчес-Байо.

За його словами, через 10 років у світі буде на чверть менше комах, через 50 років залишиться тільки половина, а через 100 років вони повністю зникнуть.

• Нещодавно вчені з Будапештського університету провели дослідження, яке показало, що чорно-білі смужки зебр не тільки допомагають їм маскуватися від хижаків, але вони потрібні для захисту від комах.