Супербактерії дісталися до Антарктиди. Учені знайшли ген, який дозволяє боротися з антибіотиками

Костя Андрейковець

Учені в Антарктиді знайшли ДНК з геном, який відповідає за здатність супербактерій пригнічувати дію антибіотиків широкого спектру. Це свідчить про те, що небезпечні бактерії стрімко поширюються земною кулею.

Як пише The Guardian, вперше гени виявили у 2007—2008 роках в Індії — у бактеріях, які виділялись з організму одного з пацієнтів. У 2010 році їх виявили в поверхневих водах в місті Делі.

На сьогодні 131 ген вже виявили в ґрунті полярного архіпелагу Шпіцберген (Норвегія). При цьому ген blaNDM-1, який забезпечує захист супербактериям, був визначений у понад 60% зразків ґрунту. Учені підозрюють, що гени могли бути занесені за Полярне коло птахами або людьми.

Професор Ньюкаслського університету Девід Грем заявив, що таке далеке поширення супербактерій свідчить про те, що створені людиною антисанітарні умови породжують нові види небезпечних мікробів. «Те, що люди зробили за допомогою надмірного використання антибіотиків, — це прискорення еволюції, створення стійких штамів, яких раніше ніколи не було», — сказав він.

Видання зазначає, що люди у країнах, які відчувають себе ізольованими від брудних умов життя, як у бідних регіонах, скоро можуть стати жертвами тих самих супербактерій.

«Ми не можемо боротися з підвищенням стійкості до протимікробних препаратів, не зосередившись на контролі води, санітарії, гігієни та профілактиці інфекцій. У сьогоднішньому глобалізованому світі лікарсько-стійка інфекція в одній частині світу не буде обмежена національними кордонами», — заявила старший аналітик санітарної організації WaterAid Хелен Гамільтон.