Російський стартап StartRocket хоче вивести на навколоземну орбіту рекламні білборди. Вчені заявляють про небезпеку забруднення космосу та інші наслідки такого проекту.
Росіяни назвали свою технологію «Orbital Display». За проектом, вона складається з групи супутників формату «кубсат», які вибудовують собою рекламний дисплей на висоті 400—500 кілометрів. Кожен супутник оснащений відбивачем сонячного світла, який і буде формувати логотип або рекламне повідомлення. Розмір такого білборду буде мати орієнтовну площу 50 км. Рекламний дисплей в середньому буде видно в небі всього кілька хвилин, по 3 — 4 рази в день.
Керівники проекту вважають ідею дуже перспективною і впевнені, що багато компаній зацікавляться проектом. Перші демонстративні реклами у небі заплановані на 2021 рік. Проте є труднощі в юридичному плані — не кожна держава схвалить літаючу рекламу над своїм небом.
Як пише Science Alert, астрономи та низка науковців уже негативно відгукнулися про ідею «Orbital Display».
Запуск такого проекту значно вплине на світлове забруднення, а також збільшить кількість супутників і ризик їх зіткнення. Астрономи запевняють, що така реклама буде заважати дослідженням космосу та збиранню фотонів з астрономічних джерел.
У той же час, росіяни ще не протестували систему та не отримали фінансування. Проект перебуває на початковому етапі. «Сподіваймося, що компанія значно перебільшує свою технічну майстерність», — підсумували в Science Alert.
- На зворотному боці Місяця зійшов перший паросток бавовни, доставлений китайським космічним зондом Changʼe-4. Це перший вдалий біологічний експеримент на поверхні супутника Землі.
- Компанія Ілона Маска SpaceX 11 січня запустила у космос першу в 2019 році ракету Falcon 9. На орбіту виведуть десять супутників.