Астрономи виявили найвіддаленіший обʼєкт Сонячної системи

Олег Панфілович

Науковці виявили астероїд 2018 VG18, який уже назвали найбільш далеким обʼєктом з усіх, що коли-небудь спостерігали в Сонячній системі, пише N+1 з посиланням на звіт Центру малих планет Міжнародного астрономічного союзу.

Новий обʼєкт виявили вчені зі США. Ця група займалася пошуками віддалених від центру Сонячної системи обʼєктів.

Перші знімки 2018 VG18 року зробили ще 10 листопада на восьмиметровому японському телескопі Subaru, розташованому на вершині гори Мауна-Кеа на Гаваях. Повторні спостереження 2018 VG18 провели на початку грудня з допомогою телескопа Магеллана в Чилі, що і дозволило оголосити про відкриття.

Carnegie Institution for Science

Спостереження в телескоп Магеллана підтвердили, що відстань до 2018 VG18 становить близько 120 астрономічних одиниць, що зробило його першим обʼєктом Сонячної системи, який спостерігається за межами позначки в 100 астрономічних одиниць. Використовуючи дані про абсолютну зоряну величину, вчені визначили, що діаметр обʼєкта складає близько 500 км, що дозволяє класифікувати його як карликову планету. 2018 VG18 має рожевий відтінок — цей колір зазвичай сигналізує про присутність льоду на поверхні.

Науковці дали обʼєкту прізвисько «Farout». Досі дослідники не могли виявити жодного обʼєкта, який би знаходився від Сонця далі 100 астрономічних одиниць. Для порівняння — відстань до Плутона становить близько 34 астрономічних одиниць.