Перший у світі водневий поїзд у Німеччині: локомотив розвиває високу швидкість, безшумно рухається та екологічно чистий

Автор:
Олександр Нечай
Дата:
Перший у світі водневий поїзд у Німеччині: локомотив розвиває високу швидкість, безшумно рухається та екологічно чистий

ubahnverleih / Wikimedia

На північному заході Німеччини запустили перший у світі поїзд на водневому паливі. Про це пише The Guardian.

Локомотив може розвивати швидкість 140 км/год і долати близько 1 тисячі кілометрів без дозаправки. На його даху знаходиться цистерна з водневим паливом і паливний елемент, який перетворює енергію водню в електричний струм, що забезпечує рух. Від поїздів на такому паливі немає жодних шкідливих викидів в атмосферу, і їздять вони практично безшумно. Сконструювала транспортний засіб французька компанія Alstom. Яскраво синій потяг назвали Coradia iLint.

Поїзд уже проїхав 100 кілометрів маршруту через міста Бремерферд, Куксгафен, Бремергафен і Букстегуде в Нижній Саксонії. Зазвичай через ці станції їздять поїзди-дизелі.

Менеджер проекту водневих поїздів Стефан Шренк у своєму коментарі сказав, що такі потяги дещо дорожчі за дизелі, проте витрати дуже швидко окуповуються.

«Звичайно, придбання водневого поїзда обходиться трохи дорожче, ніж дизельного, але його запуск дешевший», — зазначив менеджер.

Alstom до 2021 року планує поставку в Нижню Саксонію ще 14 таких поїздів. Тим часом інші німецькі землі теж висловили інтерес щодо запуску такого транспорту. У компанії сказали, що Німеччина — не єдина країна, яка зацікавилася водневими поїздами з нульовим шкідливим викидом в атмосферу. Співпрацювати з виробником планують Велика Британія, Нідерланди, Данія, Норвегія, Італія та Канада. Уряд Франції уже заявив, що хоче поставити на рейки водневий потяг до 2022 року.

Водневі поїзди оснащені паливними елементами, які виробляють електрику за допомогою комбінування водню й кисню. Внаслідок процесу утворюються тільки пар і вода — це і є єдині викиди в атмосферу. Надлишкова енергія зберігається в іонно-літієвих батареях на борту.