Компанія-власник російського танкера «Механік Погодін» просить Порошенка звільнити судно

Автор:
Анастасія Котова
Дата:

Російська судноплавна компанія «В. Ф. Танкер» надіслала звернення до президента Петра Порошенка з проханням втрутитися в ситуацію з російським танкером «Механік Погодін» для ухвалення справедливого рішення стосовно судна.

«Танкер «Механік Погодін» вже місяць залишається заблокованим у морському торговельному порту Херсон (Україна). Спроби отримати дозвіл на вихід з акваторії не дають результату. Формальна причина — будівництво судна в 2011 році фінансувала компанія АТ «ВЕБ-Лізинг», що входить в санкційні списки України», — йдеться у листі на сайті компанії.

При цьому наголошено, що з 2011 року єдиним власником і розпорядником судна незмінно є «В. Ф. Танкер», що здійснює його комерційну експлуатацію на власний розсуд.

Щоб зняти формальний привід для затримання судна, компанія достроково завершила всі розрахунки за лізинговим договором й оформила право власності на себе.

Компанія також повідомляє, що документи двічі надавали в прикордонну службу, капітану Херсонського морського порту та Службі безпеки України, проте заборону на вихід судна так і не зняли. Ніяких претензій до «В. Ф. Танкер», судна чи екіпажу не надходило.

«Таким чином, судновласник і бездоганний правовий статус судна «Механік Погодін» робить безпідставними претензії державних органів і публічні звинувачення офіційних осіб України. Портове начальство продовжує утримувати судно. Фактичними заручниками ситуації залишаються капітан і члени екіпажу танкера», — йдеться у зверненні.

У компанії вважають, що президент України повинен втрутитися в ситуацію з утриманням в порту Херсона російського танкера «Механік Погодін» та сприяти звільненню судна. На думку «В. Ф. Танкер», це «підтвердить готовність України забезпечити гарантовані права для партнерських іноземних компаній відповідно до норм міжнародного права».

Десятого серпня російський танкер «Механік Погодін» затримала в Херсоні берегова охорона зі співробітниками СБУ під час перевезення гідроочищеного дизельного палива HPGO на адресу компаній Maddox SA (Швейцарія) і Maddox Ukraine (Україна). На борту перебували 12 моряків, усі — громадяни Росії. Судно і майно належить компанії ВЕБ «Лізинг», яка потрапила під санкції РНБО. Термін дії санкцій – три роки.