Сьогодні компанія Coca-Cola повідомила про купівлю кавового бренду Costa у британської групи компаній Whitbread PLC за 3,9 мільярда фунтів (5,1 мільярда доларів). Угода була одноголосно схвалена радою директорів Whitbread PLC. Компанія має намір розподілити значну частину чистого прибутку від угоди між акціонерами, передає Reuters.
В результаті угоди Coca-Cola отримає майже 4000 кавʼярень Costa по всьому світу і підприємства по обсмажуванню та дистрибуції кавових зерен. Угода також забезпечить компанії, яка виробляє безалкогольні напої, «сильну кавову платформу» у більш ніж 30 країнах Європи, Азії, Близького Сходу і Африки, а також можливості для подальшого нарощування присутності.
Очікується, що угода буде закрита в першій половині 2019 року, тому Coca-Cola не стала змінювати прогноз фінпоказників на поточний рік. Після оголошення про угоду акції Whitbread PLC зросли на 19% на початку торгів.
Купівля Coca-Cola найбільшою кавової мережі після Starbucks доводить прагнення компанії розширити асортимент і можливості для споживачів, які почали вести більш здоровий спосіб життя.
Мережа кавʼярень Costa Coffee зʼявилася у Великобританії в 1971 році. У 1995 році Whitbread PLC купила мережу за 19 мільйонів фунтів, коли вона налічувала всього 39 кавʼярень.
Costa Coffee — найбільша у Британії мережа, в ній близько 2,4 тисячі кавʼярень та 7,1 тісячі кавових точок, її частка на британському ринку становить 39%. Для порівняння: частка Starbucks — 25%, Caffe Nero — 11%.
У квітні цього року Whitbread PLC під тиском з боку міноритарних акціонерів-активістів виділила Costa Coffee в самостійну компанію. 1 березня мережа зафіксувала виручку на рівні 1,3 мільярда фунтів, EBITDA — 238 мільйонів фунтів.
Швейцарський виробник продуктів харчування і напоїв Nestle SA закрив угоду з американською кавовою мережею Starbucks і отримав ліцензію на продаж її кави і чаю за межами кавʼярень.