У великому нафтовому порту Китаю вводять нові обмеження щодо тіньового флоту

Автор:
Олександр Булін
Дата:

Чотири оператори китайського порту Хуандао, який є частиною більшого порту Циндао в провінції Шаньдун, підписали повідомлення, яким вводять заборону на швартування танкерів, яким 31 рік і більше, а також суден, що змінили свої ідентифікаційні дані Міжнародної морської організації або мають недійсні сертифікати. Заходи набувають чинності з 1 листопада.

Про це пише Bloomberg з посиланням на повідомлення.

Інші судна, що заходять у порт провінції Шаньдун, також оцінять за їхнім профілем ризику, виходячи з таких факторів, як вік і страхування відповідальності за забруднення. Танкерам з низьким балом також можуть заборонити швартуватися.

Ці обмеження ввели після того, як у серпні США запровадили санкції проти нафтового оператора, розташованого в порту Дунцзякоу міста Циндао. Американці заявляють, що він отримав іранську сиру нафту, яку транспортувало судно, що вже перебуває під санкціями Вашингтону. Це спричинило побоювання, що жорсткіші санкції можуть ще більше порушити імпорт сирої нафти до Китаю.

Очікується, що нові заходи матимуть обмежений вплив на загальний імпорт такої чутливої ​​сирої нафти Китаєм.

«Порт Ціндао вже втрачає частку ринку імпорту сирої нафти з Шаньдуну, вона зменшилася з понад 40% у 2020 році до приблизно 20% з 2024 року, оскільки сусідні порти розширили причали під дуже великі танкери для перевезення сирої нафти в останні роки. Його роль в обробці танкерів високого ризику також відносно незначна порівняно з іншими портами Шаньдуну», — сказала старша ринкова аналітикиня Vortexa Емма Лі.

Нафта, яка завантажується в іранських портах, зазвичай переміщується з Перської затоки до вод біля узбережжя Малайзії або до іншого перевального пункту, де її перевантажують з одного танкера на інший у морі. Судна, які вже під санкціями США, часто використовуються на ділянці між Перською затокою та Малайзією — перш ніж нафту доставлять на так званий тіньовий флот для останнього етапу рейсу.