Інцидент 1 вересня з літаком на борту з президенткою Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, є «рутинним збоєм», який не потрібно розслідувати.
Про це сказав премʼєр-міністр Болгарії Росен Желязков, передає Politico.
«Немає потреби розслідувати цю ситуацію, адже ці порушення не є ані гібридною, ані кіберзагрозою», — заявив він.
Влада Болгарії також встановила, що літак мав електронну резервну систему з використанням радіопроменів, яка дозволила йому приземлитися без паперових карт.
За словами Яна-Арведа Ріхтера, генерального директора JACDEC, компанії, яка надає аналіз безпеки для комерційної авіації, літак фон дер Ляєн підлітав до аеропорту Пловдіва зі сходу, плануючи сісти на смугу № 30. Однак з невідомих причин перша спроба посадки була невдалою, і літак пролетів над аеропортом на висоті близько 2 100 метрів.
Після цього літак виконав плавний поворот праворуч на південний схід і взяв правильний курс для заходу на посадку на смугу № 30, використовуючи радіомаяк, після чого успішно приземлився.
Flightradar24 повідомив, що за їхніми даними, GPS-сигнал літака не зникав, а літак приземлився із затримкою лише на дев’ять хвилин.
Желязков додав, що такі радіоелектронні перешкоди стали звичайним явищем від початку «конфлікту в Україні».
- FT писало 1 вересня, що літак очільниці Єврокомісії, ймовірно, зіткнувся з GPS-перешкодами з боку Росії. Літак з Урсулою фон дер Ляєн довелося садити в Болгарії, користуючись паперовими картами. Один із чиновників сказав, що вся зона аеропорту залишилася без GPS.
- Болгарська служба аеронавігації підтвердила інцидент у коментарі для FT. Там розповіли, що з лютого 2022 року фіксують значне зростання випадків глушіння GPS, а нещодавно і підробки сигналу.
- Politico пише, що публічні дані показали, що цей самий літак напередодні стикався з глушінням GPS над Балтійським регіоном — але не над Болгарією.