Гендиректор Boeing іде у відставку. У літака компанії відпали двері під час польоту

Автор:
Ліза Бровко
Дата:

Генеральний директор Boeing Девід Калхун оголосив про свою відставку. Це відбулося на тлі численних федеральних розслідувань діяльності компанії, після того як у літака Boeing 737 MAX 9 авіакомпанії Alaska Airlines випали двері аварійного виходу під час польоту.

Про це Девід Калхун повідомив у листі до співробітників.

«Як ви всі знаєте, аварія рейсу 1282 Alaska Airlines стала переломним моментом для Boeing. Ми повинні й далі реагувати на цю аварію смиренням і цілковитою прозорістю. Ми також повинні прищепити повну відданість безпеці та якості на кожному рівні нашої компанії», — написав він.

Девід Калхун залишить свою посаду до кінця року. Він обійняв посаду генерального директора після відставки Денніса Муйленбурга, який сам пішов після катастроф 737 MAX у 2018 і 2019 роках, коли загинуло 346 людей і на компанію посипалися численні федеральні розслідування та судові процеси.

Протягом останніх тижнів Калхуна викликали, щоб він пояснив законодавцям на Капітолійському пагорбі проблеми з контролем якості Boeing.

Аерокосмічна компанія також додала, що керівник відділу комерційних літаків Boeing Стенлі Діл піде на пенсію.

Що не так з літаками Boeing 737 Max

Інцидент з дверями літака

5 січня 2024 року в аеропорту міста Портленд (штат Вашингтон) через 35 хвилин після вильоту приземлився Boeing 737 MAX 9 (рейс 1282) авіакомпанії Alaska Airlines. Під час польоту в нього зірвало двері аварійного виходу. У літаку на той момент був 171 пасажир і шість членів екіпажу. Після цього Alaska Airlines вивела на перевірку всі свої 65 MAX 9, а по всьому світу припинили польоти авіалайнерів Boeing 737 MAX 9.

Getty Images

Пізніше повідомлялося, що літак отримував застереження за декілька днів до інциденту. Пілоти попередили про надлишок тиску під час трьох попередніх польотів цього лайнера — це означало, що повітряному судну не дозволялося робити далекі польоти над водою. Втім, технічне обслуговування літака не встигли завершити до його наступного рейсу 5 січня. Досі неясно, чи існує звʼязок між проблемами з тиском, про які попереджали, і проблемою, через яку зірвало двері. Літак був новий, Alaska Airlines отримала його в жовтні 2023 року, і Федеральне авіаційне управління США (FAA) визнало його придатним до польотів.

8 січня авіакомпанія United Airlines повідомила, що в результаті перевірок виявила «розхитані» болти на MAX 9. Про це потім повідомила і Alaska Airlines. Boeing пообіцяв виправити ситуацію.

25 січня FAA попередило, що тимчасово перестане видавати Boeing дозволи на розширення виробництва літаків серії MAX. Компанія після цього звільнила керівника програми лайнерів 737 MAX. Усі літаки перевірили. 27 січня Alaska Airlines відновила польоти своїх MAX 9.

Інші інциденти

Інцидент 5 січня не єдиний, що траплявся з літаками Boeing 737 Max — вперше такий літак зазнав аварії в Індонезії в жовтні 2018 року. У березні 2019 року такий самий лайнер розбився в Ефіопії. Внаслідок цих двох авіакатастроф загинули 346 людей.

Причиною стали вади в роботі системи маневрування (MCAS). До того ж авіакомпанії економили на навчанні пілотів роботи з MCAS, бо це дорого. Інциденти спонукали авіакомпанії світу призупинити використання літаків Boeing 737 MAX, а компанію-виробника — провести повну перевірку всіх його систем.

Після виявлення проблем Boeing оновив програмне забезпечення літаків і розробив нову програму тренування пілотів. Ці зміни схвалили регулятори у всьому світі, зокрема в США, ЄС і Канаді, і вже у 2020 році Boeing 737 MAХ почали повертати на комерційні рейси.

Утім, у квітні 2021-го в літаків Boeing 737 MAX знову виявили потенційні проблеми з електрикою. У грудні 2023 року авіабудівна компанія Boeing звернулася до своїх клієнтів і повідомила про виявлену несправність у літаках 737 MAX. Повідомлення спричинило падіння акцій компанії.