Авіакомпанія Alaska Airlines завершила перевірку першої групи своїх літаків Boeing 737 MAX 9. Це дозволить перевізнику повернути лайнери в експлуатацію після того, як в одному з них зірвало аварійні двері під час польоту на початку цього місяця. Через інцидент на деякий час призупинили рейси Boeing 737 MAX 9 для перевірок.
Про це повідомляє Reuters.
Авіакомпанія відновила деякі рейси MAX 9 у пʼятницю вдень. Перший після призупинення рейс 1146 з Сіетлу до Сан-Дієго пройшов без ексцесів.
Alaska Airlines повідомила про початок перевірок своїх MAX 9 24 січня після того, як Федеральне авіаційне управління затвердило критерії перевірки.
Як зазначають в авіакомпанії, техогляди літаків планують завершити наступного тижня. Перевірка одного літака триває близько 12 годин.
У компанії Boeing сподіваються на відновлення репутації після аварії на початку січня.
Після приземлення рейсу авіакомпанії Alaska Airlines президент Boeing Commercial Airplaines Стен Діл оприлюднив своє звернення до співробітників. У ньому він написав, що команда «старанно працювала» над створенням критеріїв перевірки, які дозволили б повернути літак в експлуатацію. Також Діл зазначив, що Boeing зараз оцінює «сотні» ідей працівників компанії для поліпшення якості.
«Ми зосереджені на довгостроковому покращенні якості літаків, щоб відновити довіру наших клієнтів, регулятора й пасажирів. Ми маємо проблеми і вирішимо їх», — сказав він.
Проблеми з літаками Boeing 737 Max
5 січня 2024 року в аеропорту міста Портленд (штат Вашингтон) через 35 хвилин після вильоту приземлився Boeing 737 MAX 9 (рейс 1282) авіакомпанії Alaska Airlines, у якого прямо під час польоту зірвало двері аварійного виходу. На борту був 171 пасажир і шість членів екіпажу. Після цього Alaska Airlines вивела на перевірку всі свої 65 MAX 9, а по всьому світу припинили польоти авіалайнерів Boeing 737 MAX 9.
Цей інцидент не єдиний, що траплявся з літаками Boeing 737 Max — вперше такий літак зазнав аварії в Індонезії в жовтні 2018 року. У березні 2019-го такий самий лайнер розбився в Ефіопії. Внаслідок цих двох авіакатастроф загинули 346 людей.
Причиною стали вади в роботі системи маневрування (MCAS). До того ж авіакомпанії економили на навчанні пілотів роботи з MCAS, бо це дорого. Інциденти спонукали авіакомпанії світу призупинити використання літаків Boeing 737 MAX, а компанію-виробника провести повну перевірку всіх його систем.
Після виявлення проблем Boeing оновив програмне забезпечення літаків і розробив нову програму тренування пілотів. Ці зміни схвалили регулятори у всьому світі, зокрема в США, ЄС і Канаді, і вже у 2020 році Boeing 737 MAХ почали повертати на комерційні рейси.
Втім, у квітні 2021-го в літаків Boeing 737 MAX знову виявили потенційні проблеми з електрикою. У грудні 2023 року авіабудівна компанія Boeing звернулася до своїх клієнтів і повідомила про виявлену несправність у літаках 737 MAX. Повідомлення спричинило падіння акцій компанії.