Новини

Peace Data: Викрита в США російська операція впливу просувала дезінформацію про Байдена та Білорусь

Автор:
Дмитро Мрачник
Дата:

Unsplash / Jefferson Santos

Видалені Facebook акаунти, пов’язані з російською «фабрикою тролів» Євгена Пригожина, просували новий пропагандистський сайт Peace Data, який був націлений на американських лівих і розчарованих демократів для впливу на вибори в США та просування інтересів російської зовнішньої політики.

Про це розповів виданню Insider однин з журналістів проєкту Peace Data.

За даними Facebook, проєктом займається російське Агентство інтернет-досліджень «кухаря Путіна». У 2016 році ця «фабрика тролів» просувала дезінформацію, аби посилити розкол та протиріччя в американському суспільстві, та посприяла обранню президентом Дональда Трампа.

Напередодні чергових виборів президента США, запланованих на третє листопада, тактика «фабрики тролів» дещо змінилася. Керівник нового проєкту «Jake Sullivan», ідентифікований як дехто «Сергій» з Росії, пропонував через Twitter роботу порядним американським журналістам-фрілансерам та обіцяв їм по $200 за текст для Peace Data.

Журналісти нічого не знали про керівництво Peace Data, і легітимізували своєю присутністю проєкт. За словами одного з фрілансерів, який побажав залишитися анонімним, він гадки не мав, на кого працює, але був радий отримати хоч якийсь заробіток, оскільки втратив роботу ще в березні.

Чоловік почав сумніватися в своїх роботодавцях після того, як побачив, що його текст опублікували в конспірологічному блозі, і припинив співпрацю. Видання Insider припускає, що однією з цілей операції впливу було посилення образу лівих, як агентів російської пропаганди.

«Я приголомшений. Я дещо злий на себе, бо дозволив цьому статися, і не був критичним. Очевидно, що я не фанат Путіна. Я думаю, він близький до фашизму, якщо не відкритий фашист», — сказав журналіст, якому росіяни заплатили замість обіцяних $200 за текст вдвічі менше.

На Peace Data публікували різноманітні тексти — від конспірології в дусі QAnon до дезінформації щодо подій в Білорусі. Частина текстів стосувалася виборів у США, а більшість просувала зовнішньополітичні цілі Росії.

Зокрема тексти критикували кандидатку в президенти Білорусі Світлану Тихановську, яку називали «маріонеткою заходу», а самі протести в Білорусі йменували «операцією Заходу зі зміни режиму».

За даними медіа-аналітиків Graphika, головною аудиторією операції впливу були «демократичні соціалісти, захисники довкілля та розчаровані демократи».

«Це демонструє послідовну концентрацію на основний електорат: ліві виборці у США та Великій Британії, яких можна відговорити від підтримки більш центристських лідерів Демократичної та Лейбористської партій… ця грань операції передбачала спробу побудови аудиторії з лівих для того, щоб відволікти їх від кампанії Байдана, так само, як Агенство інтернет-досліджень намагалося відмовити людей прогресивних поглядів та меншини від підтримки Гілларі Клінтон у 2016 році», — йдеться в доповіді.

Наразі Peace Data відкидає свою причетність до російської пропаганди та говорить, що це «огидна брехня» з боку «корпоративних медіа», які «ненавидять правду і хочуть, щоб вона зникла».

«Наш новинний сайт створений людьми для людей, щоб поширювати мир та викривати жадібні корпоративні сили та мілітаристів по всьому світу», — йдеться на сайті пропагандистського проєкту.