Джо Роган підписав ліцензійну угоду зі Spotify. Тепер працівники Spotify хочуть редагувати його подкасти. Що відбувається?

Автор:
Катя Мещерякова
Редактор:
Гліб Гусєв
Дата:
Джо Роган підписав ліцензійну угоду зі Spotify. Тепер працівники Spotify хочуть редагувати його подкасти. Що відбувається?

У травні 2020 року стримінговий сервіс Spotify уклав контракт із Джо Роганом: його подкаст виходитиме на цій платформі ексклюзивно. Роган — американський стендап-комік і один з найвідоміших у світі коментаторів єдиноборств. Подкаст Joe Rogan Experience (JRE) — один з найпопулярніших у світі: на його канал в YouTube підписані десять мільйонів людей, а випуски з Ілоном Маском, Едвардом Сноуденом і Берні Сандерсом набирають мільйони переглядів. З кінця 2020 року подкаст JRE буде виходити тільки на Spotify — це умова угоди. Однак група працівників компанії зажадала «редагувати» подкасти — через те, що Джо Роган розмовляє з людьми, чиї погляди вони вважають шкідливими або небезпечними для суспільства. «Бабель» коротко пояснює, що відбувається.

Джо Роган — американський стендап-комік, колишній ведучий реаліті-шоу Fear Factor і коментатор UFС. Найбільше його знають завдяки подкасту The Joe Rogan Experience, який він запустив у 2009 році і веде вже 11 років. За цей час вийшло півтори тисячі випусків.

Джо Роган бере інтервʼю у чемпіона UFC у напівлегкій вазі Конора МакГрегора під час зважування на турнірі UFC 202. Лас-Вегас, США, 2016 рік.

Ethan Miller / Staff

Основні гості подкасту — спортсмени єдиноборств і стендап-коміки. Джо Роган кличе до себе політиків і політичних активістів, журналістів і блогерів, акторів і вчених. Роган веде подкаст без сценарію, по дві-три години, розмовляє зі своїми гостями у вільному темпі і готовий обговорювати точки зору, які табуйовані на мейнстримних майданчиках — у тому числі з питань раси, гендеру, поліцейського насильства, наркотиків. Найскандальніше інтервʼю за весь час існування подкасту Джо Роган взяв у підприємця Ілона Маска: той затягнувся косяком і тим самим обвалив акції Tesla.

Найпомітніші гості Джо Рогана

  • Бізнесмен Ілон Маск — 54 мільйони переглядів (у двох подкастах)

  • Публічний інтелектуал Джордан Пітерсон — 48 мільйонів переглядів (4 подкасти)

  • Політичний коментатор Алекс Джонс — 33 мільйони переглядів (2 подкасти)

  • Популяризатор науки Ніл Деграссі Тайсон — 33 мільйони переглядів (3 подкасти)

  • Політичний коментатор Бен Шапіро — 33 мільйони переглядів (3 подкасти)

  • Вигнанець Едвард Сноуден — 21 мільйон переглядів (2 подкасти)

  • Спортсмен Майк Тайсон — 21 мільйон переглядів (2 подкасти)

  • Гравець у покер та інстаграм-знаменитість Ден Білзеріан — 18 мільйонів переглядів

  • Математик Ерік Вайнштейн — 15 мільйонів переглядів (4 подкасти)

  • Кандидат у президенти Берні Сандерс — 13 мільйонів переглядів

Зараз The Joe Rogan Experience займає другий рядок в Apple Podcasts, а Роган очолив список найприбутковіших ведучих подкасту Forbes.

У травні 2020 року Джо Роган підписав ексклюзивну ліцензію стримінгового сервісу Spotify: подкаст переїхав туди 1 вересня, нові і старі випуски будуть доступні на інших платформах до кінця 2020 року.

Угода унікальна за своїм масштабом. Видання Wall Street Journal оцінює її у сто мільйонів доларів. Ані Джо Роган, ані Spotify поки що суму угоди не називають. ВВС уточнює, що музикант може заробити такі гроші, якщо його пісні послухають від 23 до 26 мільярдів разів.

Spotify сподівається, що світова популярність Рогана допоможе наростити аудиторію, залучити інших ведучих подкастів і збільшити кількість передплатників — особливо напередодні президентських виборів, які відбудуться у США в листопаді цього року. Після новин про угоду Spotify з Джо Роганом акції компанії на Нью-Йоркській біржі за день виросли майже на десять відсотків.

Через чотири місяці після укладання угоди група працівників Spotify заявила, що випуски Рогана потребують прямого редакційного контролю. «Ми провели близько десяти зустрічей з різними групами та окремими людьми. Вони хочуть видалити [подкасти] Рогана через його висловлювання в минулому», — сказав генеральний директор Spotify Даніель Ек.

У працівників Spotify є безліч приводів для обурення Джо Роганом. Він давній противник участі трансгендерних спортсменів в єдиноборствах, оскільки вважає, що це несправедливо стосовно бійців-жінок. В одному зі своїх стендапів він навіть пожартував над Кейтлін Дженнер: Роган сказав, що Дженнер стала жінкою, тому що довго жила з «цими сучками» Кардашʼян. Він запрошував у подкаст Алекса Джонса, Майло Яннопулоса, Гевіна Макіннеса і Ебігейл Шрір — спікерів, чиї погляди викликають обурення у лівих («прогресивних») американських активістів.

Під час «переїзду» подкасту кілька випусків не завантажили на Spotify. Судячи з новин, які спираються на анонімні джерела, ініціативна група працівників Spotify хоче піти далі — дивитися подкасти перед випуском, додавати до них коментарі, маркувати спірні частини або зовсім не випускати подкаст.

Генеральний директор Spotify Даніель Ек вважає, що випускати подкасти Рогана потрібно без «редактури». На його думку, якщо «редагувати інтервʼю», то аудиторія просто відмовиться слухати подкасти. Крім того, це напевне порушить умови угоди: Джо Роган пояснював, що Spotify не контролюватиме творчу складову його шоу.