Остання презентація продемонструвала, що компанія робить ставку на ринок онлайн-послуг. Це найбільш глобальна зміна стратегії Apple за останнє десятиліття, пише Wall Street Journal.
Одна з головних причин — різке зниження доходів від продажів пристроїв: iPhone, iPad та Mac. У той же час прибуток компанії від сфери послуг торік виріс на 33 відсотки і склав майже 40 мільярдів доларів. Це свідчить про нову світову тенденцію — додатки та сервіси часто стають для користувача важливішими за пристрої, на яких вони працюють. Це дозволяє довше користуватися однією моделлю телефону або навіть переходити на менш дорогі версії.
У компанії є значна база для того, щоб поширювати свої сервіси, — 1,4 мільярда пристроїв Apple у користувачів по всьому світу. Однак для просування на цьому ринку компанії довелося зробити свій контент доступним на пристроях інших виробників, чого вона раніше намагалася уникати.
Як пише WSJ, гендиректор Apple Тім Кук сподівається подвоїти прибуток від сфери послуг до 2020 року. Проте йому доведеться конкурувати з іншими технологічними гігантами на цьому ринку. «Вони створили компанію, яка випускає красиві гаджети. Тепер їм доведеться по-справжньому замислитися про послуги та програмне забезпечення, щоб конкурувати з безліччю абсолютно різних гравців», — говорить аналітик з Consumer Intelligence Research Partners Майк Левін.
Новий сервіс Apple TV+ вже назвали «вбивцею Netflix» — одного з найбільших у світі стрімінгових сервісів. У відповідь Netflix заборонив користувачам передплачувати його сервіс з пристроїв Apple і заявив, що не надаватиме свій контент для платформи Apple TV Channels. Ще одним серйозним конкурентом Apple у цій сфері стане компанія Disney, яка планує запустити свій потоковий сервіс наприкінці 2019 року.
В обох конкурентів Apple — великий архів фільмів та програм, а також сотні мільйонів передплатників. Netflix планує витратити близько 15 мільярдів доларів на виробництво власного контенту. Apple зі свого боку виділила один мільярд доларів на створення оригінальних шоу та робить ставку не на кількість, а на якість продукту.
У медійній сфері доведеться конкурувати щонайменше з двома великими виданнями — The New York Times та The Washington Post. Вони відмовилися надавати свої матеріали для новинного сервісу Apple News+. Їх не влаштували умови співробітництва: 50 відсотків доходу отримує Apple, решту 50 розподіляють між виданнями-партнерами.
У своєму ігровому сервісі — Apple Arcade — компанія обіцяє ексклюзивні проекти, недоступні на інших платформах. Apple буде не тільки курирувати ігри для свого сервісу, але й фінансувати їхню розробку. І хоча компанія не анонсувала запуск власної ігрової студії, це, безперечно, крок у цьому напрямку, пише The Verge. У цій сфері Apple доведеться змагатися із Google, який минулого тижня запустив свій стрімінговий сервіс для ігор — Stadia.
Випуск власної кредитної карти Apple Card означає, що компанія збирається конкурувати з банками. Партнерами Apple виступили американський інвестбанк Goldman Sachs і платіжна система MasterСard. Крім системи кешбека, Apple обіцяє, що з власників карт ніколи не стягуватимуть жодних комісійних зборів, не знижуватимуть процентні ставки та не нараховуватимуть пеню за прострочені платежі. На додаток Apple гарантує своїм клієнтам повну конфіденційність. Усі дані про фінансові операції зберігатимуться на пристрої власника картки, а не на серверах Apple. Компанія також заявляє, що «Goldman Sachs ніколи не буде продавати ваші дані третім сторонам для маркетингу та реклами».
Головні новинки — це стрімінговий сервіс Apple TV+, агрегатор новин та ігрова платформа. На Apple TV буде ексклюзивний контент: фільми, серіали, шоу, документальні передачі, програми для дітей. Їх створюватимуть відомі режисери, актори та телеведучі: Опра Вінфрі, Стівен Спілберг, Дженніфер Еністон, Різ Уізерспун. Сервіс запустять восени у понад 100 країнах.
Apple News+ являє собою оновлену версію агрегатора новин. Він надає необмежений доступ до понад 300 різних видань: The New Yorker, Esquire, The Atlantic, National Geographic та багатьох інших. Перший місяць безкоштовно, далі — 9,99 доларів щомісяця. Передплата на сервіс поки доступна тільки в США та Канаді. До кінця року сервіс запустять в Австралії та Великій Британії.
Ще одна онлайн-платформа з доступом за передплатою — ігровий сервіс Apple Arcade. Тут буде 100 нових ексклюзивних ігор, які користувачі зможуть запускати на пристроях iOS, Mac і Apple TV і якими можна буде користуватися навіть без підключення до інтернету. Передплата також надає доступ до понад 300 тисяч ігор у каталозі App Store. Запустять сервіс восени 2019 року в 150 країнах, вартість передплати ще не назвали.