У команди кандидата в президенти Петра Порошенка амбітні плани — завербувати 100 тисяч агітаторів. Зараз їх 60 тисяч. Такі дані на закритій зустрічі з журналістами оприлюднив один з керівників штабу Порошенка. «Ми створили безпрецедентну модель. Усіх [агітаторів] ми можемо відслідковувати в режимі реального часу», — сказав він.
Ось як це відбувається. У грудні 2018 року агітатори (у штабі їх називають «однодумцями») отримали інструкцію «Перші кроки. Інструкція для однодумців». За інструкцією, весь грудень і січень вони знайомилися з правилами роботи в команді та методами агітації. Для початку вони повинні були завʼязати неформальні звʼязки на своїй території, «промацати ґрунт, отримати уявлення про те, з ким ви будете спілкуватися найближчі чотири місяці».
До 15 січня агітатори-«однодумці» мали зареєструватися в онлайн-системі, пройти інструктаж, вивчити інформаційні матеріали, отримати анкети для опитування та обійти ввірену територію. Потрібно було дізнатися політичні настрої, зʼясувати проблеми, які турбують місцевих жителів, і зрозуміти, чи готові вони зустрічатися з політиками з команди Порошенка. За підсумками потрібно було розділити всіх опитаних на три групи: прихильники, потенційні прибічники й опоненти. Крім того, «однодумцям» потрібно було збирати агітматеріали інших кандидатів і ходити на зустрічі конкурентів з виборцями. Усі дані «однодумці» заносили до анкети, яку потім здавали в штаб.
Кожен, хто хоче агітувати за Порошенка, підписує договір на один аркуш (є в розпорядженні редакції), де зобовʼязується не дискредитувати президента, не підкуповувати виборців і не працювати на штаби конкурентів. Він залишає в анкеті персональні дані й отримує пластикову картку зі своєю фотографією, номером мобільного телефону та QR-кодом.
Групами «однодумців» керують тренери. Ми дістали методичний посібник для тренерів команди Порошенка, де пояснюється, як працювати з «однодумцями». Ось як він виглядає.