На початку жовтня блогер Ганна Оскоміна провела з Порошенком день під час його поїздки до Одеської області. Оскоміна — «порохобот», і не приховує цього. З її Facebook-звіту про поїздку тисячі читачів дізналися, що Порошенко — сильна, витривала, уважна і просто «видатна людина». За це і відсутність гострих питань з критикою на Оскоміну накинулися тисячі коментаторів, і їй довелося тимчасово обмежити доступ до своєї сторінки для всіх, крім fb-друзів.
Через чотири дні ще один день з президентом провів інший популярний блогер — демобілізований військовослужбовець Олексій Петров. Він, як і Оскоміна, симпатизує Порошенку, критикує опозицію та збирає тисячі лайків під своїми постами в Facebook. Про спілкування з президентом Петров розповів з іронією, але й у нього Порошенко вийшов мудрим трудоголіком, «голосом і емоціями якого можна бетон різати».
Спільні поїздки Порошенка з блогерами — особиста ініціатива його позаштатного радника Юрія Бірюкова. У 2014 році волонтера зробили відомим соцмережі: його фонд «Крила Фенікса» допомагав українським військовим, а сам він писав інсайди з АТО. Зараз Бірюков — Facebook-ЛСД, у нього понад 150 тисяч фоловерів. Ще він адміністратор пропрезидентської fb-сторінки «А что там у ПАПы».
«Журналісти і блогери по-різному дивляться на речі. Журналіст не має права на емоційне забарвлення. Я хотів, щоб блогери писали не інформаційні повідомлення, а ділилися емоціями», — пояснює свою ідею Бірюков. Оскоміну та Петрова Порошенку запропонував він, і впевнений у правильності вибору. Оскоміна, за його словами, практично колега президента — обоє голови ОСББ: вона невеликого, він багатомільйонного.
Наступного разу Бірюков сподівається на «колорелігійну» поїздку з блогером Олександром Дедюхіним. Він священик, настоятель Свято-Миколаївського храму в Полтаві, і теж любить президента. У Facebook у нього майже 14 тисяч фоловерів. Головна проблема Бірюкова — переконати команду президента.
Що робити з цим соціальним експериментом — у передвиборному штабі Порошенка не розуміють. Джерело з медійної команди президента (що це, і хто до неї входить — читайте тут) розповідає, що у стратегії Ігоря Гриніва, політтехнолога Порошенка, роботу в соцмережах упустили.
«Був запит [від блогерів], Facebook-спільнота відчувала себе несправедливо обділеною, тому вирішили спробувати. Хоча виходить що попало», — зізнається він. Головне, що бентежить працівників штабу, — критика в соцмережах і ЗМІ та звинувачення журналістів у тому, що до президента потрапляють тільки лояльні блогери. Аргумент «за» — головний конкурент Порошенка, Юлія Тимошенко, активно працює у соцмережах і орієнтується на молоду аудиторію.
Відмовлятися або продовжувати експеримент з блогерами — це в штабі Порошенка планують вирішити за результатами реакції в соцмережах на поїздку Петрова. Поки це тисячі реакцій та репостів і небагато критики. Менше, ніж у Оскоміної.