За що доплачувати (майже напевно) не доведеться?
Наприклад, за ABS
А що з подушками безпеки?
Подушки, як і ABS, ви отримаєте «в базі», тобто доплачувати за них не доведеться. Кількість подушок залежить безпосередньо від класу авто. У недорогих моделях подушка може бути одна — для водія. У дорогих — бічні, фронтальні, шторки безпеки і навіть подушки безпеки для колін водія під кермом. Але орієнтуватися просто на наявність і кількість подушок не варто — у сучасних системах безпеки це тільки один з елементів. Ще в 1990-х Volvo першою представила систему захисту від бічних ударів SIPS
При зіткненні система Volvo WHIPS відкидає передніх пасажирів назад — так зменшується навантаження на хребет і знижується ризик травм шиї.
Ще одна технологія Volvo — система захисту від хлистових травм WHIPS
Що ще з must have?
ESP
Система моніторингу сліпих зон — брати чи економити?
Сліпа зона — це частина дороги, яку не бачить водій, і одна з найпоширеніших причин аварій. Зовсім «скасувати» сліпі зони поки не можуть навіть найпросунутіші виробники — заважають конструкція сучасних авто і, скажімо прямо, обмежені можливості нашого тіла. Системи моніторингу сліпих зон працюють приблизно однаково: спеціальні датчики в передньому або задньому бампері автомобіля випромінюють радіо- або ультразвукові хвилі. Вони відбиваються від навколишніх обʼєктів і передають інформацію в компʼютер автомобіля. Так можна не просто «помітити» інше авто, але й зафіксувати його швидкість. Зазвичай про небезпеку водія попереджає світловий індикатор — десь біля дзеркал починає блимати лампочка.
Першою цю технологію у 2004 році представила Volvo — вона називається BLIS
Система моніторингу сліпих зон у різних брендів працює по-різному. Добре, якщо вона не тільки попередить про небезпеку, але й не дозволить перестроїтися в сусіднє авто.
Volvo Car Ukraine
А що з адаптивним круїз-контролем — кермуватиме замість мене?
Ні, це лише ескіз повноцінного автопілота, який коли-небудь зʼявиться в серійних авто. Адаптивний круїз-контроль досить простий в роботі та незамінний на автобанах і в міських тягучках. Водієві потрібно просто задати швидкість руху — решту зробить компʼютер. Датчики сканують простір перед автомобілем, і на основі цієї інформації машина сама гальмує, прискорюється або повністю зупиняється. Ця система позбавить від монотонної «роботи» в тягучці та підстрахує, якщо відволіклися на телефон і не встигли загальмувати. Що стосується останнього, ви ж знаєте, що телефон за кермом — зло. Просто нагадали. Що ще важливо — за адаптивний автопілот майже напевно доведеться доплатити, а його робота безпосередньо залежить від уже знайомих ABS і ESP.
Давайте уточнимо, якщо заґавився за кермом, машина може зупинитися сама?
Так, і зробити це можуть одразу кілька систем. Наприклад, система екстреного гальмування Brake Assist
У Volvo за автоматичне гальмування відповідає система City Safety
У Volvo технологія безпеки City Safety доповнена функцією Steering Support. Вона спрацьовує, якщо потрібно уникнути зіткнення з машиною попереду і швидко її обʼїхати.
Volvo Car Ukraine
Про що ще потрібно знати?
Наприклад, про систему утримання авто у смузі. Що вона робить — зрозуміло з назви. Як? У різних виробників по-різному, але загальна логіка така. Камери й автомобільний компʼютер орієнтуються на дорожню розмітку. Якщо водій наїжджає на розділову смугу, машина видає сигнал або включає інші датчики. Якщо це не допомагає, вона сама повертається у свою смугу. Звичайно, ці функції не працюють, якщо водій заздалегідь увімкнув поворотник і перестроївся за правилами. І ще, коли машина сама крутить кермо — це вражає, а деяких водіїв обурює. У будь-якому випадку — не лякайтеся і не втрачайте контроль. Без вас авто не впорається.
А як щодо останніх трендів у безпеці?
Моду тут задають правильні комбінації останніх напрацювань. Наприклад, у Volvo це дві технології, які допомагають уникнути аварій із зустрічним транспортом: одна екстрено гальмує
З парковки вам часто доведеться виїжджати заднім ходом. У таких випадках знадобиться функція моніторингу машин, які рухаються збоку.
Volvo Car Ukraine
Кажуть, машини навчилися розпізнавати дорожні знаки та самі паркуються. В автошколу можна не ходити?
Гарний жарт про автошколу, про знаки і парковку — правда. Камери з високою роздільною здатністю справді дозволяють машинам розпізнавати багато дорожних знаків. Але частіше йдеться лише про ті, що обмежують швидкість. Коли машина помічає такий знак, водій бачить його у себе на дисплеї або, якщо опція доступна, на лобовому склі. Далі різні системи поводяться по-різному: хтось почує звуковий сигнал або побачить миготливу лампочку, хтось відчує вібрацію в педалі газу, якщо спробує перевищити швидкість. У будь-якому разі повністю покладатися на цю технологію не варто. Брудні, сильно похилені та заховані в деревах знаки система може не помітити. А штраф за перевищення швидкості доведеться сплачувати вам.
Що стосується автопарковки, то для сучасних авто це не новинка, але автоматичною її можна назвати з натяжкою. Залежно від моделі та ціни машини, вам потрібно буде знайти місце, підтвердити початок парковки, увімкнути поворотник або задню передачу, підгазувати або пригальмувати і стежити, щоб все пройшло добре. Іноді процес автопарковки так затягується, що швидше припаркуватися самому. І, звичайно, за цю функцію, найімовірніше, доведеться доплатити — «у базі» її годі й шукати.
Ми про це не згадали, але вибираючи авто, подбайте про безпеку всіх пасажирів — ідеться не тільки про людей.
Volvo Car Ukraine
З 1950 року Volvo дослідила понад 40 тисяч ДТП. На основі цих даних компанія опублікувала понад сто досліджень і поділилася напрацюваннями з конкурентами. Їх активно використовують зараз, а в майбутньому ці знання зроблять автомобілі ще безпечнішими для всіх — незалежно від статі, ваги, зросту і фізичної форми. Детальніше про цю ініціативу Volvo тут .