Компанія Universal Hydrogen провела тестування 40-місного пасажирського літака Dash-8 з водневим двигуном із паливними елементами. Політ тривав 15 хвилин.
Про це пише Engadget.
Інноваційний двигун встановили лише з лівого боку літака, тоді як на правому крилі для безпеки польоту працював стандартний турбогвинтовий двигун. Пілоти використовували турбінний двигун для зльоту, а потім політ продовжувався на водневій енергії. Літак піднявся у небо на 1 066 метрів.
Компанія назвала рейс «історичним» і заявила, що «прагне стати першою авіакомпанією Північної Америки з нульовим рівнем викидів». Однак потенційних проблем усе ще багато, адже щільність енергії водню приблизно на чверть менша, ніж у звичайного реактивного палива. Інфраструктури для роботи з водневим паливом дуже мало, а також з ним складно працювати через надзвичайну вибухонебезпеку.
Однак в Universal Hydrogen упевнені, що мають усі шанси отримати сертифікат для пасажирських рейсів до 2025 року.
«Наша бізнес-модель вирішує проблему курки та яйця між водневими літаками та водневою інфраструктурою, розробляючи їх паралельно і з унікальним недорогим підходом», — сказав генеральний директор і співзасновник компанії Пол Єрьоменко.
- Павло (Пол) Єрьоменко народився у 1980 році в Харкові в родині математика Олександра Єрьоменка. У 13 років разом із батьками емігрував до США. Навчався у Массачусетському технологічному університеті, Каліфорнійському технологічному університеті та Джорджтаунському університеті. Працював у компаніях Google та Motorola, а також у дослідницькому агентстві DARPA — структурному підрозділі Пентагону. Був головним технічним директором корпорації Airbus Group.