Дайвери знайшли біля узбережжя Флориди частину космічного корабля «Челленджер», який вибухнув 36 років тому

Ангеліна Шеремет

У США, біля узбережжя штату Флорида драйвери знайшли частину космічного корабля «Челленджер», який вибухнув над Атлантичним океаном 36 років тому. Тоді загинули всі семеро членів екіпажу, що стало однією з найстрашніших аварій американської космічної програми.

Про це повідомляє The New York Times.

Майк Барнетт, морський біолог із міста Сент-Пітерсбург (штат Флорида), та його партнер з дайвінгу Джиммі Гадомські провели частину цього року в пошуках літаків часів Другої світової війни для документального фільму «Бермудський трикутник: у прокляті води». У травні вони натрапили на плоский металевий предмет, який виявився уламками корабля, що вибухнув вранці 28 січня 1986 року.

Останній старт «Челленджера». Космічний центр Кеннеді у Флориді, 28 січня 1986 року.

NASA

NASA підтвердило відкриття водолазів 10 листопада, заявивши, що офіційні особи переглянули знятий матеріал і визначили, що це уламки саме з «Челленджера». Космічне агентство все ще зʼясовує, до якої частини шатла належав знайдений шматок — імовірно, уламки є «значною частиною» нижньої частини орбітального апарату.

«Для мільйонів людей у ​​всьому світі, зокрема й для мене, 28 січня 1986 року все ще здається вчорашнім днем. Це відкриття дає нам можливість ще раз зробити паузу, підняти спадщину семи першопрохідників, яких ми втратили, і подумати про те, як ця трагедія змінила нас», — заявив глава NASA Білл Нельсон.

Члени екіпажу «Челленджер» позують для фотографій 9 січня 1986 року на стартовому комплексі.

NASA

Дайвер Майк Барнетт сказав, що не може розкрити, де саме знайшли уламок, тому що в космічному агентстві не хочуть, щоб дайвери-аматори торкалися та пошкоджували його. Однак і Барнетт, і NASA заявили, що це сталося біля узбережжя Флориди неподалік мису Канаверал, на північний захід від «Бермудського трикутника». Частина космічного апарата, яка є власністю уряду, залишиться там, допоки NASA не вирішить, що робити далі, щоб належним чином вшанувати спадщину загиблих астронавтів «Челленджера».

Через 17 років після вибуху «Челленджера», 1 лютого 2003 року, інший шатл «Колумбія» знову увійшов в атмосферу Землі та розбився — семеро членів екіпажу загинули, а уламки розлетілися по Техасу.