Науковці зʼясували, що глибоководні губки можуть чхати

Анна Холоднова

Дослідники виявили, що морські губки, одні з найдавніших істот на Землі, чхають, щоб відфільтрувати відходи.

Про це пише Science Alert.

«Наші дані свідчать про те, що чхання — це адаптація, яку губки здобули в процесі еволюції, щоб тримати себе в чистоті», — сказав морський біолог із Амстердамського університету Джаспер де Гоей.

У дослідженні, опублікованому в журналі Current Biology, науковці зафіксували чхання двох видів губок — карибської Aplysina archeri і роду Chelonaplysilla, знайденого в Індо-Тихоокеанському регіоні.

«Давайте прояснимо: губки не чхають, як люди», — наголосив де Гоей і додав, що цей процес у них триває приблизно пів години. «Але і [чхання] губки, і людське чхання — механізми утилізації відходів», — зазначив він.

Морські губки — це фільтратори. Вони виловлюють планктон і бактерії з води для живлення.

Однак пори губок можуть закупоритися брудом, якого вони не їдять. Губки через механізм чхання позбуваються того, що не можуть перетравити. Губка вкрита крихітними спорами, які називаються остиум і крізь які може проходити вода.

На відео, яке опублікували дослідники, ці отвори для води повільно випускають слиз, наповнений відходами. Слиз накопичується на поверхні губки.

Губка стискає тіло і повільно чхає, щоб позбутися сміття.

Риби та інші тварини, у свою чергу, харчуються слизом губки, яка нещодавно чхнула.

«Деякі органічні речовини містяться у воді довкола коралового рифу, але більша їх частина недостатньо концентрована, щоб інші тварини могли їх зʼїсти. Губки перетворюють цей матеріал на їстівний слиз», — сказав співавтор дослідження Корндер.