Країни ЄС через відмову від російського палива за перші п’ять місяців цього року імпортували з Південної Африки на 40% більше вугілля, ніж за весь 2021 рік.
Про це повідомляє Reuters.
Станом на кінець травня цього року вугільний термінал Richards Bay (RBCT) у Південній Африці доставив 3 240 752 тонни вугілля до європейських країн, що становить 15% від загального експорту. Торік ця частка становила 4%.
Цього року вугілля від RBCT отримали Нідерланди, Італія, Франція, Іспанія, Данія, Польща, Німеччина та Україна. Деякі з них почали імпорт з Richards Bay лише після того, як росія розпочала повномасштабну війну в Україні 24 лютого.
Нідерланди не отримували вугілля від RBCT у січні або лютому, але імпортували 1,27 мільйона тонн вугілля з терміналу у березні, квітні та травні. Обсяги поставок збільшувалися щомісяця. Таким чином, Нідерланди стали четвертим найбільшим одержувачем вугілля з цього терміналу — на країну припадає 5,76% загального обсягу.
Імпорт вугілля з Richards Bay до Франції зріс майже в сім разів — з лише 68 005 тонн за весь минулий рік до 464 432 тонн цього року.
Іспанія, Польща та Німеччина минулого року не імпортували вугілля з RBCT. За перші пʼять місяців цього року Іспанія імпортувала 355 250 тонн, Польща — 181 515н, Німеччина — 157 383 тонни.
Японія, яка також заявила, що заборонить імпорт російського вугілля, із січня отримала 388 249 тонн вугілля з південноафриканського терміналу. Це майже вдвічі більше, аніж країна придбала минулого року.
Водночас Китай, який був третім найбільшим імпортером вугілля з RBCT у 2021 році, цього року не отримував вугілля з цього терміналу через збільшення імпорту російського вугілля.
- Європейський Союз планує активізувати співпрацю з африканськими країнами, щоб замінити імпорт російського газу.
- Водночас фінські дослідники стверджували, що з початку війни проти України росія подвоїла свої прибутки від продажу газу, нафти та вугілля країнам Європейського Союзу.