Проблеми з російськими вантажівками та нові санкції проти рф: що у світі писали про війну в Україні 14 квітня

Автор:
Олексій Ярмоленко
Дата:

Протягом доби 14 квітня іноземні медіа продовжували багато писати про війну в Україні. Зокрема, вони згадали про те, які санкції варто ввести Заходу проти росії, якщо там не хочуть забороняти імпорт енергоресурсів, а також виявили важливу проблему російської армії — стан колісної техніки.

The Washington Post пише про політику Польщі щодо біженців та різницю у ставленні до тих, хто перетинає польський кордон з білорусі та з України. Польща дуже чуйно реагує на потреби українських біженців — підтримку надають відразу після перетину ними кордону. Водночас країна будує фортецю, щоб не впускати нелегальних іммігрантів з білоруської сторони. Щільний потік людей забезпечує лукашенко, який перетворив міграцію на зброю і налагодив системну переправку іноземних мігрантів і шукачів притулку до кордонів із Польщею та Литвою. Гуманітарні організації зафіксували численні випадки, коли польські прикордонники вистежують людей у лісі та відвозять їх до білоруського кордону — польський парламент фактично узаконив таку практику. Ба більше, зараз Польща будує 180-кілометрову металеву стіну, яка додатково захищатиме її кордон із білоруссю.

Після російського вторгнення в Україну Фінляндія та Швеція переглядають свій нейтральний статус і міркують про вступ до НАТО. Згідно зі статтею на Foreign Policy, Альянс від цього тільки виграє. Зокрема, у Фінляндії дуже боєздатні збройні сили. Крім великої кількості підготовлених людей, країна має ще й потужну військову розвідку, включно з повітряним спостереженням. У неї чудові бойові літаки та програма національної оборони. Зі свого боку Швеція може посилити НАТО, зокрема, своїм військово-морським флотом, який відіграє вирішальну роль у Балтійському морі.

Хоча повне ембарго російського газу та нафти досі малоймовірне, є й інші ефективні санкції, які Захід може запровадити проти росії, пише The Economist. Один із можливих варіантів — мито на імпорт російських природних ресурсів. Другий — реалізація іранського сценарію, який дозволить іншим країнам продовжувати купувати нафту в рф під зобов’язання із часом зменшити залежність від неї. Більше того, гроші за нафту й газ росія в такому разі отримуватиме на рахунки умовного зберігання, що дозволить використовувати їх лише для купівлі окремих категорій товарів. Майже напевно росія відмовиться від такої пропозиції — але її можна змінити, наприклад, дозволивши рф використовувати частину грошей для купівлі високотехнологічних товарів, яку ускладнив західний експортний контроль. Конгрес США, схоже, теж підтримує ідею ввести вторинні санкції — обмеження проти тих, хто продовжує вести бізнес із росією. Велике питання тут полягає в тому, як на це відреагує Китай і чи зможе він обійти санкції, як це вже було у випадках Ірану та Північної Кореї.

СNN ілюструє проблеми російської армії, розповідаючи про «головний елемент військової техніки» — вантажівки. Хоча вони й викликають менше захвату в широкої публіки, однак необхідні для перевезення персоналу, боєприпасів, запчастин і всього іншого, без чого військо не може функціонувати. Опитані CNN експерти згадують про випадки, коли російська вантажівка виходила з ладу через пробите колесо чи коли пошкоджений трак доводилося тягнути сотню кілометрів на буксирі до ремонтної станції. Перше свідчить про те, що за колесами армійських автівок не доглядали належним чином — причому йдеться навіть про топовий зенітно-ракетний комплекс «Панцир», який пересувається на шасі КАМАЗу. А якщо в такому стані колеса в найпрестижніших авто, то що вже казати про другорядні моделі? Другий факт свідчить про брак ремонтних бригад. На відміну від літаків чи кораблів, вантажівки — не те, за що народ плескає диктаторам на військових парадах, тому подібні режими не надто вкладаються в цей вид озброєння. Сьогодні росії вже доводиться заміняти військові вантажівки цивільними. І це поганий для окупантів знак, адже такі машини не витримують воєнних умов, часто навіть бездоріжжя їм не під силу.