Одеський суд зняв арешт з корабля, який незаконно видобував пісок біля Криму. Рішення судді розслідують

Автори:
Костя Андрейковець, Оксана Коваленко
Дата:

Приморський районний суд Одеси зняв арешт з корабля, який проходив у справі про незаконний видобуток корисних копалин біля берегів Криму. Тепер прокуратура АР Крим відкрила провадження щодо судді — за статтею про завідомо неправосудний вирок (ч. 2 ст. 375), і має намір оскаржити рішення.

Про це повідомляє Офіс генпрокурора.

Арешт на корабель був накладений цим же судом 16 липня 2018 року за клопотанням прокуратури АР Крим як забезпечення відшкодування збитків у понад 140 млн грн. Після того як орган досудового розслідування переїхав з Одеси до Херсону, адвокати власника корабля в березні 2020 року звернулися у вказаний районний суд, знаючи про непідсудність йому справи. У результаті вони отримали потрібне їм рішення — зняття арешту.

Прокуратура АР Крим заявила, що оскаржить рішення, а діям судді буде надана правова оцінка. Також готується звернення до Вищої ради правосуддя.

Джерело «Бабеля» розповіло, що йдеться про суховантаж SEABREEZE, власником якого є офшорна компанія Trans Holdings Overseas S. A. Судно видобувало пісок у заповідних зонах Чорного моря та неодноразово заходило в порти анексованого Криму.

За словами співрозмовника, суддя А. В. Дерус своїми дії фактично сприяв збройній агресії Росії. При цьому в адвокатському обʼєднанні, яке представляло власника судна, працював син цього судді.

«Саме ця обставина зумовила заявлення суддею самовідводу під час одного з судових розглядів у 2018 році, проте не перешкодила в розгляді клопотання вже у 2020 році», — розповів співрозмовник.

Пізніше агентство EfCom, яке представляє інтереси американської компанії Pilin Fleet Management, заявило, що корабель після рішення суду був проданий компанії та змінив назву на TRUMP D.

В агентстві заявили, що судно було заарештовано у квітні 2018 року, після завантаження зерна, що призначалося Іспанії, і прокуратура Криму два роки шукала докази видобутку кораблем піску.

«Не знайшовши жодного доказу, прокуратура АРК перешкоджала розгляду справи по суті, відводила суддів, клопотала про відведення та перенесення судових засідань. Судно утримувалось в порту протягом двох років. За цей термін жодних доказів причетності судновласника до порушень надано не було», — йдеться в заяві.

Після продажу судна воно було офіційно зареєстровано на нового власника і зараз готується залишити порт «Південний». Водночас, після повідомлення прокуратури компанія-власник зазначила, що будь-які дії прокуратури АРК в майбутньому щодо іноземного судновласника «можуть йти на шкоду міжнародному іміджу України як правової держави».

Власник заявив, що рішення суду і угода купівлі-продажу судна були абсолютно законними.