Учені виявили мікроорганізм, який захищає москітів від малярії

Олег Панфілович
Учені виявили мікроорганізм, який захищає москітів від малярії

Manuel Orero Galan

Фахівці з Великої Британії та Кенії знайшли мікроорганізм, який перешкоджає зараженню малярією.

Про це пише ВВС.

Мікроспорідію MB, яка блокує малярію, виявили при вивченні комарів на березі озера Вікторія в Кенії. Її знайшли в кишківнику і статевих органах комах. Дослідники не змогли знайти ні одного москіта з такою бактерією, який переносив би малярію.

Фахівці поки не до кінця вивчили, як функціонує ця бактерія. Вони припускають, що мікроспорідія викликає відповідь імунної системи москіта, тому він краще здатний боротися з інфекціями. За іншою версією, мікроорганізм може чинити глибокий вплив на метаболізм москіта, роблячи його негостинним для малярійного паразита.

На думку вчених, для зупинки поширення малярії необхідно, щоб приблизно 40% москітів в регіоні стали носіями мікроорганізму. Для цього можна стимулювати мікроспорідії до виділення спор, які будуть заражати комарів. Другий шлях — штучно заражати мікроорганізмом самців і випускати їх у дику природу. Спаровуючись з самкою, вони будуть передавати їй мікроспорідію, а самка буде народжувати вже заражене потомство.

Малярія — інфекційне захворювання, що передається людині при укусах самками «малярійних комарів». Малярія супроводжується гарячкою, ознобом, збільшенням розмірів селезінки і печінки, а також анемією. Щорічно від малярії помирає понад 400 тис. осіб, більшість з яких — діти у віці до пʼяти років.