Японський зонд зробив відкриття на астероїді Рюгу. Знайдені мінерали допоможуть вивчити походження води на Землі

Олена Мельник

Безпілотний японський космічний апарат «Хаябуса-2» зробив дивовижні відкриття на астероїді Рюгу, які, на думку вчених, поліпшать розуміння походження води Землі та допоможуть у пошуках життя у космосі.

Зонд виявив гідратовані мінерали на астероїді Рюгу, повідомляє агентство Kyodo. Рюгу класифікується як астероїд С-типу, який, як вважається, містить органічні речовини і воду з залишками первісної Сонячної системи.

Оскільки вчені вважають, що астероїди могли доставляти на Землю воду, головне завдання «Хаябуса-2» — зібрати зразки гірських порід до кінця наступного року, щоб допомогти перевірити цю гіпотезу.

«Рішення вибрати Рюгу як пункт призначення, зроблене на прогнозі, що там є трохи води, було вірним», — сказав Кохей Кітазато, доцент в університеті Айзу.

Ця гіпотеза може бути підтверджена, якщо вода з астероїда має такий самий склад ізотопів, як на Землі. Це перше відкриття, зроблене після успішного приземлення 22 лютого космічного зонда на астероїд, розташований за 340 млн км від Землі.

Зразки породи з Рюгу можуть також містити деякі органічні речовини, які являють собою будівельні блоки життя.

Три перші статті місії, опубліковані в журналі Science, описують масу, розмір, форму, щільність, обертання та геологічні властивості астероїда.

• Японське агентство аерокосмічних досліджень (JAXA) дало назву 13 кратерами та іншим обʼєктам на поверхні астероїда Рюгу, який розташований між Землею і Марсом.
  • Астероїд відкрили 10 травня 1999 року. У жовтні 2015 року він отримав офіційну назву — Рюгу. Вона походить з японської казки про рибалку Урасима Таро, який відвідав чарівний підводний замок-палац Рюгу-дзе — резиденцію володаря морської стихії дракона Рюдзина.
  • У лютому зонд «Хаябуса-2» передав перший знімок поверхні астероїда Рюгу.