Львівські ресторани змушені були достроково припинити соціальну акцію «День довіри» через рекордні збитки. Про це пише Zaxid.net.
Що сталося?
З 19 по 21 жовтня у Львові триває фестиваль Biennale of Trust. Його мета — підвищити рівень довіри українців один до одного.
У перший же день понад 20 львівських кавʼярень і кафе провели акцію довіри до клієнтів. Вони працювали за принципом «відкритого чека» — відвідувачам пропонували замовляти їжу та напої, після чого самим вирішувати, скільки платити за страви та обслуговування.
Для більшості ресторанів день довіри став збитковим.
«У чеку 790 грн, а люди сплачують 210 грн. Були і випадки, коли залишали лише 5 гривень, хоча замовлення було на значно більшу суму», — розповів офіціант одного з закладів.
Чому так вийшло?
Влаштувати «відкритий чек» в ресторанах запропонував один із засновників Biennale of Trust Марк Зархін. Визнає — експеримент не виправдав очікувань. «Деякі ресторани були змушені припинити акцію. Мало того, що просто не платять, хоча всі прекрасно розуміють, що ця їжа без заробітку ресторанів, без роботи — вона все одно коштує грошей. Але іноді замовляють цілі бенкети, і не сплачують», — заявив він.
Що це за стратегія?
«Плати, скільки хочеш» (Pay what you want, PWYW) — це модель ціноутворення, за якою покупці сплачують бажану суму за певний товар, іноді навіть нульову.
Таку систему тестували в «Метро кафе» в Санта-Моніці, Каліфорнія, в січні 2018 року. Клієнтам пропонували платити за страви на свій розсуд. Дехто сплачував $1 за чашку кави, але був і такий клієнт, який заплатив $104.