Влада Литви надала Україні доступ до європейських баз даних для перевірки ввезення автомобілів з європейською реєстрацією, пише у Facebook глава Прикордонної служби Петро Цигикал.
Він розповів, що доступ до баз даних буде діяти рік. Він пояснив, що в Україну часто ввозять машини, які зареєстровані як ліквідовані. Також до нас часто потрапляють і викрадені авто, відсутні в українській базі даних. Через це правоохоронці не бачать, що машина перебуває в розшуку.
Скільки машин на єврореєстрації в Україні?
За даними Фіскальної служби, в Україні незаконно знаходиться більше 300 тис. автомобілів з іноземними номерами. При цьому в режимі транзиту в країну потрапили 470 тис. таких машин, а в режимі тимчасового ввезення — більше 2 млн.
У чому проблема?
Головною проблемою машин на європейських номерах є їхня реєстрація. Оформлення машини на іноземного громадянина чи фірму дозволяє реальному власнику в Україні уникати відповідальності, наприклад при участі у ДТП.
Що пропонує парламент?
Верховна Рада у першому читанні в липні прийняла проект закону, який змінює формулу розрахунку акцизного збору, який сплачується при розмитненні автомобіля. Вона складатиметься з базової ставки, помноженої на обсяг двигуна та вік машини.
Так, акциз для автомобіля 2010 року випуску, з бензиновим двигуном 1600 куб. см буде виглядати наступним чином: €50 (базова ставка для бензинового двигуна) х 1, 6 (обʼєм двигуна в тис. куб. см) х 8 (вік авто) = €640. Для автомобілів із дизельним двигуном — та ж формула, але базова ставка складе вже €75 євро.
Документ також посилює відповідальність за незаконне ввезення автомобілів з іноземними номерами. Штрафи за порушення термінів ввезення автівки зростуть до 85—170 тис. грн, передбачається також конфіскацію машини.