В Україні впроваджують електронний чек. Що це таке?

Автор:
Степан Смишляєв
Дата:

Joshua Rodriguez / Unsplash

Державна фіскальна служба запустила в тестовому режимі електронний чек (e-Receipt), який дозволить відмовитися від касових апаратів і паперових чеків. Про це повідомляється в Facebook відомства.

Що таке електронний чек?

Це система, яка дозволяє реєструвати розрахунки в режимі онлайн і не потребує, щоб до органів контролю надавали паперові документи. Систему можна встановити на будь-який електронний пристрій — навіть на смартфон з підключенням до інтернету. Розрахунки зможуть відстежувати як продавці, так і покупці, а також ДФС. Систему інтегровано в Електронний кабінет платника.

Як це працює?

Під час розрахунків система генерує електронний чек, реєструє його в системі ДФС і доповнює QR-кодом, після чого передає на вказаний пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігатиметься в Електронному кабінеті платника, її зможуть переглядати як продавці, так і покупці. Система працюватиме цілодобово, безкоштовно й не потребуватиме абонентської плати.

Навіщо вводять цю систему?

Щоб спростити облік розрахунків. Зараз платник податків має реєструвати касові апарати, ходити в органи Державної фіскальної служби, Центри сервісного обслуговування, оформляти значну кількість паперових документів. Крім того, вартість касових апаратів становить від 4 до 20 тис. гривень, що обтяжливо для малих підприємців. До того ж доводиться витрачати гроші на їх технічне обслуговування та ремонт.

Поки йде тестування, електронний чек функціонуватиме паралельно з паперовим.

Пілотний проект будуть реалізовувати до 31 грудня 2019 року. За його результатами систему можуть запровадити в усій країні.