Американська корпорація Meta припинить політичну, передвиборчу та соціальну рекламу в Євросоюзі з жовтня. Причинами називає правову невизначеність через нові правила ЄС.
Про це йдеться у блозі Meta.
Подібне рішення в листопаді минулого року ухвалив Google, що демонструє, як техногіганти чинять опір європейським правилам, які обмежують їхню владу і вимагають більшої підзвітності та прозорості.
Євросоюз ухвалив новий закон про «Регламент прозорості та таргетування політичної реклами», який набуде чинності 10 жовтня 2025 року і повинен запобігти дезінформації та іноземному втручанню у вибори. Закон вимагає від великих технокомпаній чітко вказувати, хто замовив політичну рекламу, скільки за неї заплатив і яких виборів вона стосується. За порушення передбачені штрафи до 6% від річного обороту компанії.
У відповідь Meta, яка володіє Facebook, Instagram і WhatsApp, заявила, що повністю заборонить політичну, виборчу та соціальну рекламу на своїх платформах у ЄС.
Компанія вважає, що нові правила створюють серйозні труднощі в роботі та неясність у тлумаченні, що зашкодить як рекламодавцям, так і виборцям.
- Тим часом Єврокомісія розслідує роботу Facebook і Instagram через підозру, що платформи недостатньо боролися з дезінформацією та маніпулятивною рекламою перед виборами до Європарламенту 2024 року. Розслідування ведуть у рамках закону про цифрові послуги, який за порушення теж передбачає штрафи до 6% від глобального річного обороту.