Китай та Індія зупинили торгівлю російською нафтою — все через те, що санкції США спричинили різке зростання тарифів на танкерні вантажні перевезення.
Про це пише Reuters.
Згідно з даними трейдерів і судноплавних компаній, торгівля російською нафтою, яку завантажували в березні, в Азії зупинилась, оскільки в Китаї виник великий розрив у ціні між покупцями й продавцями. Це сталося після того, як вартість фрахту танкерів, на які не вплинули санкції США, різко зросла.
Зокрема, пропозиції на березневу російську нафту сорту ESPO Blend, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, підскочили до $3—5 за барель до ціни ICE Brent на умовах поставки із судна в Китай. Ціни зросли після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на цьому маршруті підскочили на кілька мільйонів доларів.
До моменту введення санкцій стійкий зимовий попит і зміцнення цін на конкуруючі сорти нафти з Ірану призвели до того, що спотові премії
Фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd минулого тижня повідомив агентству, що компанія не отримала жодної нової пропозиції на березневі поставки, як це було зазвичай. У компанії очікують, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно із січнем і груднем.
Минулого року імпорт російської сирої нафти до Індії дорівнював 36%, тоді як майже п’ята частина обсягу імпорту припадала на Китай.
Окрім того, китайські танкери, що потрапили під санкції, стикаються із затримками під час розвантаження нафти, попри виконання вимог щодо виключення з-під санкцій. До прикладу, три з них вивантажили російську нафту ESPO і Sokol протягом 15—17 січня, а танкер Olia розвантажився після майже тритижневого перевезення вантажу ESPO.
Санкції США та заборона, запроваджена на початку січня китайською компанією Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи в провінції Шаньдун втратять до одного мільйона барелів на добу поставок нафти в найближчій перспективі.
Що стосується Індії, то країна стикається з перебоями в постачанні 450 тисяч барелів на добу російської нафти, але нафтопереробні заводи користуються перевагами періоду згортання виробництва.
- 10 січня США ввели масштабний пакет санкцій проти російських нафтових компаній. Під обмеження потрапили 184 російських танкери, зокрема з тіньового флоту РФ.
- Через ці санкції три танкери, що перевозять понад 2 мільйони барелів російської нафти, застрягли у водах на сході Китаю.