Китай та Індія зупинили торгівлю російською нафтою — все через те, що санкції США спричинили різке зростання тарифів на танкерні вантажні перевезення.
Про це пише Reuters.
Згідно з даними трейдерів і судноплавних компаній, торгівля російською нафтою, яку завантажували в березні, в Азії зупинилась, оскільки в Китаї виник великий розрив у ціні між покупцями й продавцями. Це сталося після того, як вартість фрахту танкерів, на які не вплинули санкції США, різко зросла.
Зокрема, пропозиції на березневу російську нафту сорту ESPO Blend, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, підскочили до $3—5 за барель до ціни ICE Brent на умовах поставки із судна в Китай. Ціни зросли після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на цьому маршруті підскочили на кілька мільйонів доларів.
До моменту введення санкцій стійкий зимовий попит і зміцнення цін на конкуруючі сорти нафти з Ірану призвели до того, що спотові премії на нафту сорту ESPO Blend до Китаю зросли майже до $2 за барель, що є найвищим показником від початку повномасштабної війни РФ проти України, яка спровокувала знижки до $6.
Фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd минулого тижня повідомив агентству, що компанія не отримала жодної нової пропозиції на березневі поставки, як це було зазвичай. У компанії очікують, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно із січнем і груднем.
Минулого року імпорт російської сирої нафти до Індії дорівнював 36%, тоді як майже п’ята частина обсягу імпорту припадала на Китай.
Окрім того, китайські танкери, що потрапили під санкції, стикаються із затримками під час розвантаження нафти, попри виконання вимог щодо виключення з-під санкцій. До прикладу, три з них вивантажили російську нафту ESPO і Sokol протягом 15—17 січня, а танкер Olia розвантажився після майже тритижневого перевезення вантажу ESPO.
Санкції США та заборона, запроваджена на початку січня китайською компанією Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи в провінції Шаньдун втратять до одного мільйона барелів на добу поставок нафти в найближчій перспективі.
Що стосується Індії, то країна стикається з перебоями в постачанні 450 тисяч барелів на добу російської нафти, але нафтопереробні заводи користуються перевагами періоду згортання виробництва.
- 10 січня США ввели масштабний пакет санкцій проти російських нафтових компаній. Під обмеження потрапили 184 російських танкери, зокрема з тіньового флоту РФ.
- Через ці санкції три танкери, що перевозять понад 2 мільйони барелів російської нафти, застрягли у водах на сході Китаю.