Reuters: Китай та Індія зупиняють купівлю російської нафти через санкції США

Автор:
Оля Березюк
Дата:

Китай та Індія зупинили торгівлю російською нафтою — все через те, що санкції США спричинили різке зростання тарифів на танкерні вантажні перевезення.

Про це пише Reuters.

Згідно з даними трейдерів і судноплавних компаній, торгівля російською нафтою, яку завантажували в березні, в Азії зупинилась, оскільки в Китаї виник великий розрив у ціні між покупцями й продавцями. Це сталося після того, як вартість фрахту танкерів, на які не вплинули санкції США, різко зросла.

Зокрема, пропозиції на березневу російську нафту сорту ESPO Blend, що експортується з тихоокеанського порту Козьміно, підскочили до $3—5 за барель до ціни ICE Brent на умовах поставки із судна в Китай. Ціни зросли після того, як фрахтові ставки для танкера Aframax на цьому маршруті підскочили на кілька мільйонів доларів.

До моменту введення санкцій стійкий зимовий попит і зміцнення цін на конкуруючі сорти нафти з Ірану призвели до того, що спотові премії

Спотові премії — різниця між ціною нафти на спотовому ринку та її базовою (фʼючерсною) ціною на певний період. Спотовий ринок — це ринок, на якому здійснюється купівля-продаж товарів з негайною поставкою.
на нафту сорту ESPO Blend до Китаю зросли майже до $2 за барель, що є найвищим показником від початку повномасштабної війни РФ проти України, яка спровокувала знижки до $6.

Фінансовий директор індійської компанії Bharat Petroleum Corp Ltd минулого тижня повідомив агентству, що компанія не отримала жодної нової пропозиції на березневі поставки, як це було зазвичай. У компанії очікують, що кількість вантажів, запропонованих на березень, зменшиться порівняно із січнем і груднем.

Минулого року імпорт російської сирої нафти до Індії дорівнював 36%, тоді як майже п’ята частина обсягу імпорту припадала на Китай.

Окрім того, китайські танкери, що потрапили під санкції, стикаються із затримками під час розвантаження нафти, попри виконання вимог щодо виключення з-під санкцій. До прикладу, три з них вивантажили російську нафту ESPO і Sokol протягом 15—17 січня, а танкер Olia розвантажився після майже тритижневого перевезення вантажу ESPO.

Санкції США та заборона, запроваджена на початку січня китайською компанією Shandong Port Group, призведуть до того, що нафтопереробні заводи в провінції Шаньдун втратять до одного мільйона барелів на добу поставок нафти в найближчій перспективі.

Що стосується Індії, то країна стикається з перебоями в постачанні 450 тисяч барелів на добу російської нафти, але нафтопереробні заводи користуються перевагами періоду згортання виробництва.