Нова технологія зображує сітківку ока в 10 разів детальніше, ніж раніше. Це допоможе вирощувати штучні клітини і лікувати хвороби очей

Ліза Бровко

Учені використали нову техніку зображення сітківки ока — багаторазову непряму імунофлюоресцентну візуалізацію (4i) — і отримали у десять разів деталізованіше фото, ніж мали колись.

У дослідженні, опублікованому в науковому журналі Nature, пояснили, як зробили зображення: спочатку взяли знімок і пофарбували трьома флуоресцентними барвниками, які забарвлюють специфічні білки, змили їх і пофарбували трьома новими. Так повторювали знову й знову, а потім компʼютер обʼєднав усі зображення в одне з 53-ма позначеними типами білків.

Дослідники провели експеримент зі штучною сітківкою, вирощеною в лабораторії зі стовбурових клітин, які розвиваються дуже подібно до реальних.

Використовуючи органоїди сітківки, команда вчених показала, як цей вид деталізованих зображень можна використовувати для вивчення розвитку людини. Вони продемонструвати сітківку на різних етапах її 39-тижневого розвитку.

Надалі вчені планують застосовувати нову техніку на органоїдах сітківки у разі хвороби очей, наприклад, пігментного ретиніту, дегенеративного захворювання, яке може призвести до сліпоти, аби вивчати, як прогресує хвороба, та знайти нові способи її лікування.