Reuters: Через санкції російські авіакомпанії розбирають літаки на запчастини

Автор:
Анна Холоднова
Дата:

Російські авіакомпанії, зокрема державна компанія «Аерофлот», розбирають літаки, щоб отримати запчастини, які вони більше не можуть купувати за кордоном через західні санкції.

Про це пише Reuters із посиланням на джерела.

У червні російський уряд рекомендував авіакомпаніям використовувати деякі літаки для запчастин, щоб решта авіалайнерів іноземного виробництва могли далі літати принаймні до 2025 року.

Через санкції, які запровадили проти росії після її повномасштабного вторгнення в Україну, авіакомпанії з рф більше не можуть отримувати запчастини або проходити технічне обслуговування своїх іноземних літаків — а це більша частина авіапарку росії. Станом на кінець 2021 року майже 80% парку «Аерофлоту» складали Boeing та Airbus, 134 та 146 відповідно. А також близько 80 літаків Sukhoi Superjet-100 російського виробництва.

Джерело, обізнане в цьому питанні, повідомило журналістам, що як мінімум один російський Sukhoi Superjet-100 та Airbus A350, які експлуатує «Аерофлот», наразі зупинили та розбирають. Вони додають, що Airbus A350 майже новий.

За даними джерел Reuters, обладнання також взяли з кількох Boeing 737 і Airbus A320 «Аерофлоту», оскільки компанії потрібні додаткові запчастини для інших літаків цих моделей.

Зібрані в росії літаки Sukhoi Superjet також сильно залежать від іноземних запчастин. Джерело повідомило, що з одного з них уже зняли двигун, щоб інший Superjet міг продовжити польоти.

Представник авіаційній промисловості розповів журналістам, що розкомплектація російських літаків буде «лише питанням часу». Адже новіші покоління реактивних літаків — A320neo, A350 і Boeing 737 MAX і 787 — мають технологію, яку потрібно постійно оновлювати.

Західні джерела повідомили, що росії буде складно використовувати сучасні реактивні літаки протягом року після введення санкцій, незважаючи на її високорозвинену інженерну базу.

На основі даних Flightradar24 журналісти Reuters підрахували, що близько 50 літаків «Аерофлоту» — а це 15% його парку, включно з реактивними літаками, які перебувають під санкціями — не злітали з кінця липня.

Також три з семи Airbus A350, які експлуатує «Аерофлот», включно з тим, який розібрали на запчастини, не злітали близько трьох місяців.

Джерело в авіагалузі також повідомило, що через санкції російські авіаперевізники літають за меншою кількістю маршрутів, а це означає, що в росіян залишаються літаки, які ще можуть розібрати.

  • Після вторгнення військ росії в Україну Євросоюз закрив небо для російських літаків, заборонив постачання запчастин для них, техобслуговування, підтримку та страхування, а також зобовʼязав лізингові фірми повернути літаки, які були в оренді в російських перевізників. США також наклали санкції на авіасектор рф.
  • У липні стало відомо, що авіакомпанії росії відмовляються повертати 435 літаків та авіазапчастини, які вони орендували в іноземних компаній. Ці літаки коштують мільярди доларів, тож лізингові компанії вже подали страхові претензії на суму $10 мільярдів.
  • Іран і росія підписали угоду, за якою іранська сторона буде ремонтувати російські цивільні літаки і постачатиме комплектуючі до них. Угода була підписана під час візиту заступника міністра транспорту росії. Ймовірно, це сталося 19 липня, коли путін відвідував Тегеран для зустрічі з президентом Ібрагімом Раїсі, верховним лідером країни Алі Хаменеї і президентом Туреччини Реджепом Ердоганом.