Британські науковці дослідять зміни природи під час локдауну. Приклад — Чорнобильська зона

Ангеліна Шеремет

Norja V / Unsplash

Дослідники виступили з ініціативою проаналізувати стани дикої природи до, під час і після локдауну. Про це йдеться у публікації в академічному журналі Nature Ecology and Evolution.

На чолі команди — британські науковці. Вони планують вивчити те, що називають «антропопаузою» — тимчасове уповільнення людської діяльності в глобальному масштабі, яке, ймовірно, глобально вплине на інші живі види.

За їх словами, вимір цього впливу покаже, як ми можемо «ділитись з іншими нашою завантаженою планетою».

Дослідницька робота передбачає «невідкладні кроки», які дозволять вченим якомога більше вивчити під час відсутності людей у ​​багатьох ландшафтах.

За словами професора Крістіана Рутцена, до пандемії ученим доводилося тільки констатувати зміни після появи людини у тій чи іншій місцевості. Але COVID-19 «перевернув картину з ніг на голову» — тепер вчені бачать, що відбувається зі світом, коли «людська хватка» слабшає.

«Тут є справді цінна дослідницька можливість, яка викликана самими трагічними обставинами, але ми думаємо, що ми не можемо дозволити собі втратити її», — зазначив він.

Зараз науковця збирають дані з двох джерел інформації — це повідомлення з соціальних мереж, де люди розповідають про появу тварин в незвичайних місцях і дані GPS-трекерів з тварин, які «мігрують» разом з тваринами. Дані з соціальних мереж показують, що зниження шуму в деяких районах Землі привело до того, що тварини стали виходити в ті місця, яких раніше уникали.

Зазвичай дослідження, в яких робиться спроба вивчити вплив присутності і активності людини на диких тварин, обмежуються порівнянням захищених місць проживання з незахищеними територіями або вивченням ландшафтів після стихійного лиха.

«Ніхто не говорить, що люди повинні постійно залишатися під замком. Ми могли б використовувати результати аналізу для внесення невеликих змін в транспортну мережу планети», — додав Рутцен.

Як приклад, професор навів Чорнобильську зону: «Всього через кілька років після евакуації із зони відчуження білоруські та українські дослідники виявили, що види, повʼязані з людьми, — наприклад, голуби і щури — зникають, а дикі тварини — кабани, олені і вовки — розмножуються».

• В Австралії через карантин містом бігає кенгуру.