Новини

H&M і Nike запідозрили, що Китай змушує уйгурів збирати бавовну. Тепер брендам оголосили бойкот

Автор:
Олег Панфілович
Дата:

Kishor / Unsplash

Бренди одягу та взуття H&M і Nike зіткнулися в Китаї з жорсткою критикою і бойкотом після того, як компанії звинуватили китайську владу у примушуванні уйгурів збирати бавовну у провінції Сіньцзян.

Про це пише BBC.

Згадані заяви компанії зробили ще торік, але нещадовно вони спливли знову — після запровадження західними країнами санкцій за порушення прав людини в Китаї. Висловлювання брендів піддала критиці Комуністична ліга молоді в китайських соціальних мережах.

«Поширювати чутки про бавовну Сіньцзяна, при цьому бажаючи заробити гроші в Китаї? Це прийняття бажаного за дійсне!» — йдеться на сторінці організації в соцмережі Weibo.

Після цього китайські ЗМІ почали кампанію з критикою брендів. Державне ЗМІ CGTN опублікувало відео, у якому стверджується, що воно демонструє «реалії збору бавовни в Сіньцзяні» з використанням автоматичної техніки. У ньому також цитується уйгурський фермер, який стверджує, що «люди «боролися» за те, щоб там працювати».

Повідомляється, до вечора середи принаймні три основні китайські платформи електронної комерції — Pinduoduo, JD.com і Tmall — зняли з продажу продукцію H&M. Різні знаменитості опублікували заяви про розрив звʼязків із брендами.

Правозахисні організації заявляють, що сотні тисяч уйгурів, казахів, представників народу хуейцзу та інших мусульманських меншин у Сіньцзяні відправили в табори перевиховання. Натомість у Китаї їх називають навчальними центрами. Правозахисники стверджують, що в таких установах примусово утримують до мільйона уйгурів та інших мусульман. Після звільнення з таборів уйгури продовжують перебувати під постійним наглядом, при цьому їхня свобода пересування суворо обмежена. За даними експертів, багатьох з них примушують працювати на підприємствах іноземних компаній.