Новини

Катастрофа Ан-26: причинами падіння літака могли стати помилки екіпажу та неправильна організація польотів

Автор:
Олексій Ярмоленко
Дата:

Марієнко Андрій / УНІАН

Слідство вважає, що катастрофа літака Ан-26 у Харківській області могла статися через помилки екіпажу та неправильну організацію польотів.

Про це йдеться у матеріалі «Бабеля».

У справі підозри отримали троє людей: керівник польотів Олексій Жук, командир частини В’ячеслав Глазунов та командувач Повітряних сил ЗСУ Сергій Дроздов. Навчальні польоти на аеродромі у Чугуєві були організовані «конвеєром» — літак сідав, торкався злітної смуги, проїжджав по ній кілька метрів по прямій і знову злітав. Водночас, за правилами, під час організації таких польотів літак повинен сісти, проїхати хвилин 5—10 злітною смугою, зупинитися, а потім знову йти на зліт. Це дозволяє під час зупинки перевірити стан літака.

Слідчі вважають, що вина Жука у падінні літака полягає в тому, що він дозволив літати «конвеєром», Глазунова — що він затвердив план таких польотів, а Дроздова — що він «створив помилкове уявлення у військових, що польоти «конвеєром» на літаку Ан-26 безпечні». Керівництво з експлуатації цього літака не дозволяє польоти «конвеєром».

Командиром екіпажу був майор Богдан Кишеня. Він перед польотами 11 місяців не літав у темну пору доби. За правилами, Кишеня мав спочатку політати вночі з інструктором, скласти залік, а потім отримати можливість самому командувати екіпажем. Але його допустили до польотів без перепідготовки.

Серед ймовірних причин слідчі також називають і помилки екіпажу. Перед останнім зльотом борттехнік помітив, що один із датчиків показує несправність лівого двигуна, однак неправильно про це доповів командиру. Уже після зльоту вони з’ясували, що сталося, і ухвалили рішення повертатися назад та приземлятися.

Але екіпаж не врахував, що сідає на одному двигуні, а тому відкрив закрилки (систему гальмування), ніби сідає на двох. Також він не змінив кут гвинта, через що літак завалився на лівий бік.

Ще одним фактором, на який звертають увагу слідчі, є кількість курсантів на борту. За правилами, їх мало бути 10, однак курсанти-штурмани проходили практику спільно з курсантами-пілотами для економії пального. Таким чином, на борту літака було 27 людей.