В Ізраїлі розробили батарею для електрокарів, що заряджається за п’ять хвилин
- Автор:
- Дмитро Мрачник
- Дата:
StoreDot
Поширенню електрокарів як одного з засобів стримування кліматичних змін суттєво заважає довгий час зарядки батарей, що ускладнює тривалі подорожі. Однак нова розробка ізраїльської компанії StoreDot дозволяє заряджати машину на електричному двигуні за п’ять хвилин.
Про це повідомляє The Guardian.
Нова літієво-іонна батарея робить заряджання електрокарів настільки ж швидким, як і заправку авто на традиційному двигуні внутрішнього згоряння — цей час приблизно дорівнює тому, що витрачають на заповнення баку бензином.
StoreDot вже демонструвала «швидкі» батареї для смартфонів, дронів і скутерів. Тепер партія автомобільних батарей чекає на увагу виробників електрокарів. В компанію вже інвестували значні кошти німецький концерн Daimler, якому належить марка Mercedes-Benz, корейська компанія Samsung і японська TDK.
Нові батареї дійсно можуть повністю зарядитися за п’ять хвилин, але технологія вимагає більш потужних зарядних пристроїв ніж ті, що поширені на автозаправках. З належною інфраструктурою уже в 2025 році можна буде швидко заряджати батареї, енергії яких достатньо для більш ніж 100 км руху.
За словами виконавчого директора StoreDot Дорона Мієрсдорфа, головна перешкода для поширення електрокарів у світі це не стільки їхня ціна, скільки занепокоєння щодо того, скільки на них можна проїхати.
«Або ви боїтеся застрягти на шосе, або вам доведеться дві години стирчати на зарядній станції. Але якщо досвід водіїв такий самий, як у випадку з заправкою, весь страх минає», — сказав він.
За його словами, раніше швидка зарядка батарей електрокарів вважалася неможливою, але StoreDot пропонує вже не лабораторний прототип, а готову виробничу лінію нової розробки. Наразі такі батареї може виготовляти китайська компанія Eve Energy.
Існуючі батареї використовують для зарядки графітовий електрод, і пришвидшення зарядки може призвести до замикання. Ізраїльтяни замінили графіт на напівпровідникові наночастинки, що пропускають іони літію значно легше та швидше. Для цього використовується напівметал германій.
У планах StoreDot використовувати для заряджання дешевий кремній, і прототипи на його основі будуть готові вже в цьому році. У компанії вважають, що вартість просунутих батарей не буде більшою за наявні.
За словами Мієрсдорфа, розроблена батарея може заряджатися тисячу разів і зберігати при цьому 80% початкової ємності.
Наразі десятки світових компаній займаються розробкою батарей, що швидко заряджаються. Зокрема, очільник Tesla Ілон Маск стверджує, що головною перешкодою для широкого впровадження електрокарів є саме низька швидкість їхньої зарядки.
Інша технологія швидкої зарядки, розроблена в Центрі енергозбереження Пенсильванського університету — це нагрівання батарей до 60 градусів, що дозволяє іонам літію безпечно рухатися швидше. Завдяки цьому методу батарея може заряджатися за 10 хвилин.
За словами розробників, технологія нагрівання батарей дозволяє електрокарам їздити як спортивні машини і безпечно заряджатися за короткий час.
- Уряд Великої Британії запропонував уже через 10 років заборонити продаж авто на бензині та збільшити інвестиції в електрокари та інші «зелені» технології для боротьби з глобальним потеплінням.
- Корейська Hyundai купила виробників роботів Boston Dynamics — це допоможе їй відійти від виробництва традиційних авто та зосередитися на нових технологіях. Зокрема, компанія планує зосередитися на електрокарах і безпілотних автомобілях.